مسئول ستاد تسهیلات نوروزی تهران از آماده سازی ۲۲ مدرسه در ۲۲ منطقه تهران برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: شرایط لازم برای اقامت گردشگران کشور در تهران فراهم است.
کد خبر: ۱۹۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 09 March 2016
غلامحسین آرام روز چهارشنبه در پایان آخرین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در فرمانداری تهران اظهار داشت: خدمات لازم به تمامی مردم و مسافرانی که از تهران خارج می‌شوند یا به این شهر ورورد پیدا می‌کنند داده می‌شود؛ در این خصوص نیز تمامی دستگاه‌های خدمات رسان به‌ویژه شهرداری تهران در آمادگی کامل هستند.

وی ادامه داد:‌ برای روزهای پایانی سال یعنی پنجشنبه و جمعه که میزان تردد مردم در شهر بالا است نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

معاون عمرانی فرماندار تهران نیز اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز بازدید از موزه‌ها نیز یکی از تفریحات مردم محسوب می‌شود که به همین منظور 9 موزه دولتی تهران با تخفیف 50 درصدی خدمات مناسبی را به مردم ارائه می‌کنند؛ البته 60 موزه خصوصی استان تهران نیز خدماتی را به مردم ارائه خواهند کرد.

آرام خاطر نشان کرد: 22 مدرسه در 22 منطقه تهران از سوی آموزش و پرورش و شهرداری آماده سازی می‌شوند تا خدمات لازم را به مسافران ارائه دهند؛این تعداد مدرسه نیز به غیر از مراکزی است که آموزش و پرورش برای فرهنگیان تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تمهیدات برای محل اقامت مسافران، پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران نیز از سوی شهرداری آماده‌‌ سازی خواهد شد.

معاون عمرانی فرماندار تهران همچنین اظهار داشت: خدمات امدادی به خودروها، آمادگی کامل پایانه‌ها، آماده‌باش پلیس و شهرداری و آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی انجام می‌گیرد.

آرام تصریح کرد: در طول ایام نوروز به مسافران و مردم تهران خدمات لازم داده می‌شود تا نوروزی به یاد ماندنی در ذهن مردم شکل بگیرد؛برای روزطبیعت نیز تمامی تمهیدات آماده است و دستگاه‌های خدمت رسان تمام امکانات خود را به کار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در حدود 14 هزار تخت هتل‌ها، 35 هزار تخت تدارک دیده شده برای فرهنگیان و آماده شدن 22 مدرسه شهر تهران به طور کامل در خدمت مسافران است و تصور می‌کنیم 100 هزار نفر سرویس لازم را دریافت کنند.

معاون عمرانی فرماندار تهران با یادآوری اینکه سال گذشته 14 میلیون نفر به تهران به عنوان گردشگر در ایام نوروز وارد شدند، گفت: عده زیادی از این گردشگران تنها از تهران به عنوان مرکز عبور و یا بازدید، استفاده کردند و تنها در حدود 200 هزار نفر اسکان یافتند.

آرام اضافه کرد: در این ایام موزه اختصاصی شهر تهران افتتاح خواهد شد که این موزه با توجه به کشفیات اشیاء قدیمی شهر تهران برپا می‌شود تا مسافران و مردم از قدمت این شهر با خبر شوند.

وی همچنین ادامه داد: در ایام نوروز هر گونه حمل و نقل اسباب منزل باید با مجوز نیروی انتظامی منطقه انجام بگیرد و این برنامه از 27 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار