امام جمعه موقت بندرعباس گفت: در فقدان شخصیت ممتاز و ارزنده آیت‌الله واعظ طبسی بر آستان قدس رضوی، رسالت سنگین ترویج فرهنگ رضوی در گستره جهان اسلام بر دوش آستان قدس و مدیریت جدید این مجموعه حجت‌الاسلام رئیسی است.
کد خبر: ۱۹۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 08 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام عباس تقوی با اشاره به ویژگی‌های کم‌نظیر شخصیتی آیت‌الله واعظ طبسی و مدیریت جامع ایشان بر آستان قدس رضوی، اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی اباصلت دوران بود و تمام عمر خویش را صرف و وقف اسلام و انقلاب کرد و در سخت‌ترین شرایط تاریخ دوشادوش امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ایستاد.
 
وی اظهار داشت: وجود حوزه‌های علمیه توانمند و دانشگاه‌های علوم دینی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تردد عالمان برجسته دینی به این شهر سبب محوریت مشهد مقدس در موضوعات علوم دینی و فقهی شده و اقدامات ارزنده و ارزشمندی در آستان قدس رضوی شکل گرفته که یادگار مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی است.
 
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: توسعه کتابخانه آستان قدس که یکی از نفیس‌ترین و گرانبهاترین کتابخانه‌های جهان اسلام و مرکز ارزشمند توسعه علوم دینی بشمار می‌رود، یادگار دیگری از آیت‌الله واعظ طبسی است که در کنار دانشگاه رضوی مبنا و محور تولید و گسترش علوم اسلامی و توسعه فرهنگ رضوی شده و تداوم این راه ارزشمند بر دوش عالم مجاهد و دانشمند فرزانه، حجت‌الاسلام رئیسی قرار گرفته است.
 
مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان تصریح کرد: آیت‌الله واعظ طبسی احیا‌کننده هنر معماری اسلامی و ایرانی بود به‌طوری که با اقدامات بدیع و زیبا با تکیه بر هنرهای اسلامی - ایرانی در ساخت و سازهای حرم رضوی با دست خالی و تنها با نذورات مردمی اقدامات وسیعی انجام داده که در جهان اسلام کم‌نظیر است.
 
تقوی با بیان اینکه انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولیت این آستان کریم، تداوم‌بخش اقدامات گسترده و کم‌نظیر گذشته و ایجاد ظرفیت‌های نو و بدیع در زمینه گسترش علوم اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه هرکس در هر جای حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) باشد، احساس آرامش دارد و گنجایش آن به طوری است که حضور چندمیلیونی را به صورت یکباره پذیراست و کوچک‌ترین مشکلی نیز برای زائران حرم رضوی به‌وجود نمی‌آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار