در غیاب مدیران عالیرتبه خراسان رضوی برگزار شد ؛
در روزیکه بسیاری از مدیران عالیرتبه استان در مراسم سوم آیت الله طبسی در حرم رضوی بودند پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع‌مقدس، روز گذشته در مشهد تشییع و در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان این شهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۹۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 08 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دیروز میزبان همیشگی دو شهید گمنام دوران مقدس بود و دانشجو معلمان این دانشگاه با استقبال بی نظیر خود از این شهیدان نشان دادند که با آنها تجدید میثاقی بسته اند که نشان از معلم تراز در جمهوری اسلامی ایران. می باشد.
بنابراین گزارش پیکر این دو شهید از مسجد پیامبر اکرم(ص) با حضور دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه فرهنگیان و جمع زیادی از مردم مشهد تشییع شد.
این پیکرهای مطهر پس‌از ورود از در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی، به دانشگاه فرهنگیان منتقل شد و پس‌از اقامه نماز با حضور انبوه دانشجویان و دانشگاهیان در آیینی باشکوه و معنوی به خاک سپرده شد.
این دو شهید در اسفندماه١٣۶٢ در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیدند.
چه زیبا بود جلوه نگاه رهگذران و شاهدان این شورونشاطی که ماحصل تدبیر درست مسوولان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بود و باید تحسین نمود سيدى را که نامش حسین و فامیلش مجتبوی است چراکه همتی نمود که وصفش قابل بیان نیست و باید تبریک گفت به اهتمام همکاری تمامی اساتید دانشجویان  این دانشگاه.
مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور درخصوص اهمیت حضور این دو شهید گمنام در فضای دانشگاه گفت: این تاثیرگذاری بسیار مشهود و عیان است و به‌طورحتم در نسل جوان ما و خاصه معلمان جوان و جدید اثرگذار خواهد بود. نقش پررنگ شهیدان از صدر اسلام تاکنون هیچ‌گاه از صفحه تاریخ پاک نشده و نخواهد شد.
دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دیروز میزبان همیشگی دو شهید گمنام دوران مقدس بود.آری دانشجو معلمان این دانشگاه با استقبال بی نظیر خود از این شهیدان نشان دادند که با آنها تجدید میثاقی بسته اند که نشان از معلم تراز در جمهوری اسلامی ایران. می باشد.
چه زیبا بود جلوه نگاه رهگذران و شاهدان این شورونشاطی که ماحصل تدبیر درست مسوولان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بود و باید تحسین نمود سيدى را که نامش حسین  فامیلش مجتبوی است چراکه همتی نمود که وصفش قابل بیان نیست و باید تبریک گفت به اهتمام وهمکاری تمامی اساتید دانشجویان  این دانشگاه.
امروز این دانشگاه علاوه برتلاش درعرصه علم و تهذیب و تحقیق رسالتی دیگر یعنی  تجلیل از اسوه های ایثار وشهادت رانیز در سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است.
آری آموزش بدون پرورش نمی تواند آب گوارایی باشد که تشنگان عرصه تعلیم وتربیت را سیرآب نماید و تدفین این دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، پیام مهمی داشت و آن اتحاد و همدلی بود.
آنها با عمل نمودن به این اصل مهم کشور را از دست اجانب و استکبار و شیطان صفتان نجات دادند و امروز نوبت من و توست تا ادامه دهنده راه آنها باشیم.درود خدا بر آنها باد
گفتنی است، پیکر مطهر این دو شهید که در ۱۸ و ۲۸سالگی به شهادت رسیده بودند، در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان‌رضوی تدفین شد.

تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار