مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نگرانی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد، گفت: امسال محصولات کشاورزی به وفور در داخل تولید و در سطح بازار موجود است.
کد خبر: ۱۹۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 06 March 2016
عبدالحسین رحیمی در نشست خبری صبح امروز یکشنبه با اشاره به تمهیدات سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران برای ایام پایانی سال و ایام نوروز افزود: بنا بر روال هر ساله شهرداری تهران برای ایام پایانی سال در حوزه خدمات شهری و نگهداشت شهر اقدامات ویژه‌ای انجام می‌شود که سازمان میادین نیز در این راستا جهت ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی شهروندان تمهیداتی را اندیشیده است.

وی افزود: 200 میدان و بازار تره‌بار در سطح شهر تهران جهت ارائه خدمات به شهروندان تهرانی آمادگی کامل دارند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: براساس اهداف پیش‌بینی شده، 10 تا 14 بازار ساخته خواهد شد و 10 بازار قدیمی نیز بهسازی و نوسازی می‌شوند. هر ساله تعدادی محل خوابگاه کارگران نیز ایجاد خواهد شد.

رحیمی درباره تامین محصول در ایام پایانی سال گفت: امسال نگرانی بابت کمیت محصولات موردنیاز شهروندان در روزهای پایانی سال نداریم چراکه با توجه به اینکه سال خوب کشاورزی را پیش رو گذاشته‌ایم به وفور محصولات داخلی تولید و در سطح بازار موجود است. برهمین اساس بهره‌برداران ما نیز ذخیره‌سازی مناسبی انجام دادند و بیشتر اقدامات ما درخصوص نظارت و ارتقای کیفیت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حوزه کیفیت و رفتار کارگران مشغول در غرفه‌ها، جهت تکریم مشتریان باید اقدامات ویژه‌ای را انجام دهیم که یکی از راهکارهای موجود برای حل مشکلات در این عرصه دادن حق انتخاب به مشتریان است. براین اساس غرفه‌هایی را جهت ارائه محصول به صورت دستچین ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در خرید محصولات دست‌چین به هیچ عنوان کارگران دخالتی نخواهند داشت، گفت: در حال حاضر در 200 غرفه در سطح بازارها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به شکل پایلوت عرضه محصولات دست‌چین آغاز شده است؛ البته این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و کمی زمان‌بر است. بی‌تردید این 200 غرفه برای ایام پایانی سال ارائه خدمات خواهند داشت.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه عرضه محصولات دست‌چین نسبت به محصولات فله با اختلاف قیمتی 10 درصدی مواجه است، افزود: هنگامی که مشتریان محصولات را به صورت دست‌چین انتخاب می‌کنند، قطعا رضایت‌مندی بیشتری خواهند داشت. در حقیقت ارائه محصولات دست‌چین در بازارهای سازمان میادین 40 درصد پایین‌تر از مغازه‌های سطح شهر ارائه می‌شود. در بازارهایی که این کار انجام شده است، رضایتمندی مردم را شاهد بوده‌ایم و درخواست استمرار نسبت به این موضوع را از مردم شنیده‌ایم.

وی با اشاره به در اختیار گذاشتن 40 جایگاه در بازارها و میادین پرفروش برای ستاد تنظیم بازار استان تهران تاکید کرد: این جایگاه‌ها به صورت رایگان در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد تا از این طریق نیز با پایین نگه داشتن قیمت تمام شده محصولات، کمکی به شهروندان تهرانی کرده باشیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به ایجاد 20 جایگاه برای عرضه تک‌محصول در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگانی که در سایر استان‌ها توانایی اجاره 6 ماهه غرفه‌ها را ندارند، با هماهنگی‌های اتحادیه کشور، این جایگاه‌ها به صورت موقت در اختیارشان قرار می‌گیرد تا محصولات کشاورزی خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مردم بگذارند. در این طرح مقرر شده محصولات با کیفیتی مناسب به صورت دست‌چین و بسته‌بندی عرضه شود تا رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته باشد. البته باید قیمت آنها نیز به صورت معناداری پایین‌تر باشد چراکه در این طرح با حجم واسطه‌ها، امکان عرضه مستقیم محصولات برای آنها فراهم شده است.

رحیمی به گسترش استفاده چرخ دستی در میادین و بازار در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: توسعه میادین فروشگاهی را در دستور کار قرار داده‌ایم که مشتریان می‌توانند در محیطی مناسب و شرایط آرام خرید خود را با ساختارهای الکترونیک انجام دهند. همچنین بهره‌برداران در ایام افزایش حجم خرید، کارگران مشغول در غرفه را افزایش می‌دهند تا از اتلاف وقت و ایجاد صف مشتریان جلوگیری شود.

وی از اعمال تخفیف در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران در کالاهای مختلف خبرداد و افزود: در حال حاضر بر روی کالاهایی چون مواد شوینده و بهداشتی تا حدود 15 درصد تخفیف اعمال شده است. روند ارائه تخفیفات از دهه سوم اسفند ماه بر روی سایر کالاها از جمله برنج و چای به میزان 10 درصد و رب و ماکارانی تا 20 درصد اعمال خواهد شد. در حقیقت به صورت میانگین بین 10 تا 15 درصد بر روی محصولات عرضه شده در میادین تخفیف اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در سطح میادین شهر تهران و نظارت دقیق بر روی این مسائل گفت: قطعا عدم رعایت مسائل بهداشتی مخاطراتی به همراه خواهد داشت که برای جلوگیری از این مخاطرات 19 اکیپ براساس 130 شاخص تعیین شده توسط وزارت بهداشت، نظارت کامل را تا 15 فروردین‌ماه به صورت جدی انجام خواهند داد.

رحیمی به بازدیدهای سرزده از میادین سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: ازمدیرعامل سازمان میادین تا همه همکاران در این ایام، بازدیدهایی از میادین و بازارهای سطح شهر خواهند داشت و با هر تخلف و مخاطره‌ای برخورد خواهند کرد و در تضییع حقوق شهروندان هیچ گذشت و مسامحه‌ای نخواهند داشت. بی‌تردید هر بهره‌برداری که وارد سازمان می‌شود، باید موارد قانونی و حقوق شهروندان را رعایت کند، درغیراینصورت باید از سازمان خارج شود.

فعالیت بازارهای میوه و تره‌بار در ایام نوروز 95
وی درخصوص فعالیت میادین میوه‌وتره‌بار سطح شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز گفت: در روز 13 فروردین‌ماه که به نام روز طبیعت خوانده می‌شود، 22 جایگاه جهت عرضه اقلام ضروری این روز با نظارت و قیمت مناسب در مکان‌هایی که شهروندان برای گذران این روز انتخاب می‌کنند، احداث می‌شود. همچنین از 22 اسفندماه کلیه میادین سطح شهر تهران از ساعت 7:30 صبح تا 21 به صورت یکسره بازخواهند بود. البته در روز یکشنبه که شهادت فاطمه زهرا (س) است، کلیه بازارها و میادین تعطیل خواهند بود.

تعطیلی میادین سطح شهر تهران در روزهای اول و دوم فروردین‌ماه
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: میادین سطح شهر تهران در روزهای یکم و دوم فروردین‌ماه سال 95 تعطیل خواهند بود و در روز سوم و چهارم فروردین‌ماه، میدان‌های 15 گانه اصلی باز و به ارائه خدمات مشغول خواهند بود. تمامی 200 بازار سطح شهر تهران 5 لغایت 12 فروردین‌ماه از ساعت 8 الی 13 فعالیت می‌کنند. از روز 14 فروردین‌ماه نیز میادین روال عادی کار خود را از ساعت 8 صبح الی 20 از سر می‌گیرند.

رحیمی با اشاره به مالکیت میدان مرکزی میوه‌و تره‌بار که برعهده شهرداری تهران است، گفت: سرقفلی حجره‌ها در این میدان به واحدهای صنفی واگذار شده و شهرداری تهران در قبال قیمت کالا، قاچاق و کنترل آن برابر قانون هیچ اختیاری ندارد و این کار توسط بازارسان اتاق اصناف با استفاده از امکانات شهرداری تهران انجام خواهند داد.

وی تاکید کرد: میدان مرکزی میوه و تره‌بار به هیچ عنوان بارانداز میوه‌های قاچاق نیست بلکه این میوه‌ها در باراندازهای اطراف شهر تهران دپو می‌شوند. باید ورود میوه قاچاق از مبادی قانونی کنترل شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه به هیچ عنوان میوه‌های قاچاق در میادین میوه‌ تره‌بار سطح شهر تهران عرضه نمی‌شود، افزود: اگر تنها یک کیلو محصول کشاورزی قاچاق در این بازارها پیدا شود، بهره‌بردار و مدیریت بازار عزل و در بلک‌لیست سازمان قرار می‌گیرد. آیین‌نامه بسیار محکمی وجود دارد که امکان ورود میوه قاچاق را درون میادین سطح شهر مسدود می‌کند. تنها چهار میوه نارگیل، آناناس، موز و انبه که با ثبت رسمی وارد کشور می‌شوند به عنوان میوه‌های خارجی در میادین سطح شهر تهران عرضه می‌شوند.

تهرانی‌ها روزانه 800 تا 1000 تن میوه مصرف می‌کنند
رحیمی از ورود روزانه 13 تا 15 تن بار شامل محصولات پروتئینی، فرنگی و بازرگانی به میدان مرکزی میوه و تره‌بار خبر داد و افزود: از این میان 6000 تن محصول به شهر تهران وارد می‌شود که 2000 تن آن در سطح میادین میوه و تره‌بار شهر تهران و مابقی در مغازه‌ها عرضه می‌شود. شهروندان تهرانی روزانه بین 800 تا 1000 تن میوه مصرف می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار