مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت ماهی در استان خراسان رضوی با توجه به واردات میزان مورد نیاز از استان‌های دیگر افزایشی نداشته و هم اکنون نیز با کاهش همراه شده است.
کد خبر: ۱۹۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 03 March 2016
محمدرضا مهدیزاده اظهار داشت: میزان تولید داخلی استان در بخش گرم‌آبی و سردآبی تا آخر سال به حدود 7775 تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه وزن متوسط ماهی قزل آلای تولید شده به ازای هر عدد در خراسان رضوی در سال گذشته حدود 600 گرم بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در سال جاری به حدود 1.5 کیلو رسیده است.
 
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سالانه مصرف ماهی در خراسان رضوی حدود 36 هزار تن است، بیان کرد: 27 هزار تن از این میزان به استان وارد می‌شود.
 
مهدیزاده با تأکید بر اینکه بخشی از مصرف ماهی تزئینی قرمز برای ایام نوروز و سفره هفت سین در داخل استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان در حدود 800 هزار قطعه است که با نظارت جهاد کشاورزی استان تولید شده و مابقی نیاز استان با کنترل دامپزشکی خراسان رضوی از استان‌هایی مانند گیلان به خراسان رضوی وارد می‌شود.
 
وی بیان کرد: به نظر نمی‌رسد برای نوروز  در مصرف ماهی تزئینی و یا خوراکی مشکلی وجود داشته باشد زیرا تمامی تمهیدات برای تأمین مایحتاج استان در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند بدون نگرانی برای خرید اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار