امام جمعه دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،امام جمعه دامغان درختکاری و توجه به منابع طبیعی را مظهر علم الهی دانست و گفت: درختکاری اجر و پاداش فراوانی به همراه دارد و می طلبد تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 01 March 2016
حجت الاسلام سید محمد حسینیان ظهر سه شنبه به مناسبت فرار رسیدن هفته منابع طبیعی در دیدار با مدیر و جمعی از پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در محل دفتر خود اظهار داشت: پاداش معنوی درختکاری بسیار فراوان است و آیات و روایات متعددی از ثمر و تلاش و کوشش درختکاران و حفظ و حراست از منابع طبیعی بیان شده و ما با تاسی از آن ها باید بیش از گذشته کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: همه باید به قوانین منابع طبیعی احترام بگذاریم و در حراست و پاسداری از منابع طبیعی به عنوان نعمت های الهی کوشا باشیم و این نعمت بس عظیم را به دیگر نسل ها منتقل و از تخریب به عرصه منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به جایگاه والای انفال در آیات و روایات افزود: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ منابع طبیعی تاکید فراوان داشته اند و با توجه به اهمیت آن معظم له در نخستین روز از هفته گرامیداشت منابع طبیعی نهال غرس می کنند.

حسینیان تصریح کرد: باید از نعمت های خدادادی اعم از آب، خاک و هوا و هر آنچه از آنها بر می آید به درستی استفاده کنیم و از اسراف در مصرف منابع طبیعی و خدادادی پرهیز کنیم.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان نیز در این دیدار ضمن بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته تاکنون در این شهرستان افزود: منابع طبیعی نقش زیر بنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.

احمد علی بهاور اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه پایدارداشته باشیم باید به احیاء و توسعه منابع طبیعی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

وی گفت: در هفته گرامیداشت منابع طبیعی بیش از 40 عنوان برنامه در سطح شهرستان دامغان برگزار خواهد شد. هفته منابع طبیعی از 15 لغایت 21 اسفند است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار