مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه نتیجه پیوند بین مسجد و کانون های فرهنگی هنری به رشد و اعتلای فرهنگ دینی منجر می شود،گفت: کانون ها با استفاده از ابزار هنری، به شکلی زیبا و کارشناسانه فرهنگ دینی را به مردم منتقل می کنند.
کد خبر: ۱۸۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 28 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر علیرضا درویش نژاد در نشست ستاد هماهنگی برگزاری مراسم 18 اسفند(سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد) با اشاره به جایگاه مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه ترویج مبانی فکری و اعتقادی، بر احیای کارکردهای واقعی مساجد و برجسته سازی نقش خانه های امن الهی از طریق فعال کردن کانون های فرهنگی هنری تاکید کرد.
 
وی با ذکر این نکته که با توجه به ضرورت های فرهنگ دینی و اجتماعی باید از طریق کانون های فرهنگی هنری، نقش مساجد به صورت جدی تر پررنگ شود، از مسجد به عنوان پایگاه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: امروز نیز مساجد در تداوم انقلاب نقش موثری را ایفا می کنند.
 
دکتر درویش نژاد با بیان اینکه اکثر اعضای کانون های فرهنگی هنری را نسل جوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: وجود جوانان مومن، متعهد، باانگیزه، دغدغه مند و خلاق در کانون ها، اهمیت توجه به این مراکز را دو چندان کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری باید در متن دیده شود و نه در حاشیه، عنوان کرد: کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن و جذب جوانان در اولویت نخست هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همه مفاهیم، مبانی و اندیشه های دینی و همچنین دستاوردهای انقلاب در کانون های فرهنگی هنری ساری و جاری می باشد و همین امر نیز باعث تقویت کانون ها و برجسته سازی نقش مسجد شده است.
 
درویش نژاد افزود: وقتی که به شیوه فرهنگی و روشی هنرمندانه، نقش مسجد برجسته شود، گرایش افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس بیشتر خواهد شد.
 
 وی در ادامه به عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اشاره و اظهار کرد: با قرار داشتن نیرویی جوان و باانگیزه و کاربلد در راس هرم مدیریتی دبیرخانه کانون های مساجد استان و وجود نیروهای خلاق در کانون ها، شاهد پیشتازی این استان در بخش های مختلف هستیم که این روند در سال آتی باید با جدیت هرچه تمامتر دنبال شود.
 
 درویش نژاد ضمن تجلیل از اقدامات موثر مجموعه کانون های فرهنگی هنری، بر بهره گیری کانون ها از تکنولوژی جدید در جهت نهادینه کردن و عمق بخشی به فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی تاکید و عنوان کرد: کانون ها باید برای ترویج فرهنگ نماز، آموزه های قرآنی و ... در زمینه تولید بازی های رایانه ای ورود پیدا کنند.
 
وی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را اولویت نخست در بحث واگذاری مراکز فرهنگ دیجیتال دانست و افزود: کانون ها باید با مدیریت این مراکز، در حوزه فرهنگ و هنر تحول ایجاد کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار