پایتخت در نوروز امسال نه تنها میزبان بسیاری از شهروندان خود بود بلکه بسیاری از شهروندان شهرهای بزرگ و کوچک کشور به تهران آمدند و روزهای آغازین بهار را در دامان البرز سپری کردند.
کد خبر: ۱۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 05 April 2015

به گزارش ایرنا منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، برج میلاد، بوستان های پایتخت و اماکن تاریخی و گردشگری تهران ازجمله فضاهایی بود که در نوروز امسال مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

در این میان پل طبیعت جلوه ای خاص در میان گردشگران پایتخت داشت. ازدحام جمعیت بر فراز پل طبیعت نشان از توجه جدی گردشگران پایتخت به شهر در ایام نوروز داشت. بوستان طالقانی در یک سوی این پل و بوستان سفرهای دریایی و آب و آتش و البته بوستان نوروز از جمله فضاهای مورد علاقه گردشگران تهرانی بود. برج میلاد نیز در زمره فضاهایی بود که بسیار مورد توجه علاقه مندان به گردشگری در تهران قرار گرفت. ویژه برنامه عید شرقی در بوستان نوروز و ویژه برنامه عطر یاس در برج میلاد توانست بسیاری از گردشگران پایتخت را به خود جلب کند.

 رشد 100درصدی تورهای تهرانگردی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه تورهای تهرانگردی نوروز 94 نسبت به سال گذشته رشد 100درصدی داشته است، ابراز امیدواری کرد تورهای تهرانگردی به عنوان یک جریان پایدار در شهر تهران ادامه پیدا کند.

فرزاد هوشیار پارسیان درباره شاخص ترین اقدامات شهرداری تهران در عرصه ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی شهر تهران گفت: در مبادی شهر 8 دروازه تعریف شد که در آنها ستاد استقبال ایجاد شد و بیش از 12 غرفه تحت عنوان ایستگاه های استقبال فرهنگ فاطمی شکل گرفت به طوری که در این محل ها مردم پذیرش می شدند، بسته مهمان طهران را دریافت می کردند و به ستادهای اسکان راهنمایی می شدند.

وی تصریح کرد: 17تور تهرانگردی در قالب 10تور نیم روزه و 7تور یکروزه در حالی برگزار شد که نمایندگان 15 آژانس گردشگری با حضور در سامانه 137 در برگزاری این تورها مشارکت داشتند و بیش از 90 هزار نفر در حوزه گردشگری با سامانه 137 تماس گرفتند.

وی اعلام کرد: بیش از 5 هزار نفر در تورهای 17گانه و 5 هزار نفر هم به طور متمرکز از میدان امام خمینی (ره) در قالب تورهای نیمروزه بافت تاریخی تهران شرکت کردند که امیدواریم این جریان گردشگری به صورت پایدار ادامه پیدا کند.

هوشیار درباره مهم ترین مراکز بازدید شده در شهر تهران گفت: در ستاد گردشگری شهرداری تهران 8 کارویژه تعریف شده بود که به صورت متمرکز از صبح تا شب در این مراکز برنامه های نوروزی برپا بود که شامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، برج میلاد تهران، باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس، پارک آبشار و ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس و پارک سرخه حصار و میدان آزادی بود که تلاش شد در این کار ویژه یک ایران کوچک داشته باشیم که تمام اقوام با سفره های نوروز و فرهنگ و تمدن ایرانی در این کار ویژه حضور داشتند.


جاذبه های جدید برای اراضی عباس آباد

مدیرعامل شرکت نوسازس عباس آباد از افزایش 130درصدس استقبال از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد خبر می دهد و مدیرعامل برج میلاد نیز از حضور گسترده مردم در ویژه برنامه های این مجموعه فرهنگی می گوید. اردشیر نوریان با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه های نوروزی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: در نوروز93 بیش از 150هزار نفر از منطقه عباس آباد بازدید کرده بودند که این میزان در نوروز سال جاری با توجه به جشنواره های فرهنگی و نیز افتتاح پروژه های جدید در سال93 به بیش از 350هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از 130درصدی میزان استقبال از منطقه عباس آباد، یادآور شد: در نوروز 94 برای نخستین بار شهروندان و گردشگران نوروزی امکان بازدید از پل طبیعت، گنبد مینا، آب نماها و سایر فضاهای جدید این منطقه را به دست آوردند به طوری که غالب گردشگران نوروزی به عنوان انتخاب اول از این نقاط بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا روز 13فروردین شاهد اجرای جشنواره «عید شرقی» بودیم که خوشبختانه با توجه به برنامه های متنوع، نمایشگاه اقوام و فرهنگ ملل و حضور گروه های حرفه ای هنری، مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که این موضوع هم از عوامل افزایش استقبال از منطقه عباس آباد بوده است.

وی افزود: در جشنواره عید شرقی برای نخستین بار در روز 12 فروردین شاهد برگزاری جشن باشکوه روز جمهوری اسلامی بودیم که با استقبال گسترده مردم روبه رو شد. به گفته وی، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در سال جاری به صورت رسمی در مسیرهای اصلی گردشگری پایتخت قرار گرفت و راهنمایان حرفه ای گردشگری، شهروندان و گردشگران را با اهداف گردشگری به این منطقه هدایت می کردند.

نوریان از پل طبیعت به عنوان نماد اصلی گردشگری پایتخت در سال 94 یاد کرد و افزود: در طول ایام عید پل طبیعت به طور متوسط روزانه بیش از 5 هزار بازدیدکننده داشت و تصاویر این سازه عظیم به عنوان نمادی محبوب در حال حاضر فضای قابل توجهی را در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده است.


 43درصد مخاطبان برج میلاد از مسافران نوروزی پایتخت بودند

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به استقبال بیش از انتظار گردشگران نوروزی پایتخت از برنامه های یادمان ملی ایرانیان گفت: آمارها حاکی از آن است که 43درصد از بازدیدکنندگان برج میلاد تهران مسافران و گردشگران نوروزی و 57 درصد از شهروندان بوده اند. علیرضا شریفی تصریح کرد: برج میلاد تهران سال گذشته میزبان بیش از 300هزار نفر از شهروندان تهرانی و کشور بود. میزان بازدید کنندگان از برج میلاد در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است و به بیش از 500هزار نفر رسیده است. در واقع تنها در ایام نوروز امسال بیش از نیم میلیون نفر از برج میلاد بازدید کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار