از آموزش و پرورش انکار و از بچه‌ها اصرار!
یکی از دانش آموزان با بازیگوشی و پرت کردن تکه کاغذی باعث ناراحتی معلم می شود و معلم هم با کمربند همه دانش آموزان را تنبیه می کند که از شدت ضربه های کمربند دستان فرزندم سیاه شده است!
کد خبر: ۱۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 21 February 2016
به گزارش تابناک رضوی،  « معلم  یکی از مدارس ابتدایی ناحیه 6 مشهد، با کمربند 22 نفر از دانش آموزان را کتک زده است ،از این طریق موضوع را  به وزیر و مسئولان آموزش و پرورش  اعلام می کنم.» این گلایه یکی از شهروندان مشهدی است که با ارسال پیامک به سامانه حرف مردم روزنامه خراسان خواستار پیگیری این موضوع از مسئولان آموزش و پرورش شده است.

همچنین برای پیگیری موضوع و صحت و سقم این ماجرا با ارسال کننده پیامک تماس می گیرم و او خود را پدر یکی از دانش آموزان معرفی می کند و مدعی می شود: پسرم در مدرسه پسرانه ابتدایی ... در ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد تحصیل می کند و معلم، فرزند مرا با کمربند تنبیه کرده است.
 وی ادعا می کند:طبق اظهارات پسرم یکی از دانش آموزان با بازیگوشی و پرت کردن تکه کاغذی باعث ناراحتی معلم می شود و معلم هم با کمربند 18 دانش آموز را تنبیه می کند که از شدت ضربه های کمربند دستان فرزندم سیاه شده است.
پدر  دانش آموز به حضور والدین در مدرسه اشاره می کند و می گوید:وقتی معلم با اولیای دانش آموزان مواجه می شود، با قبول کردن کتک زدن دانش آموزان می گوید: یکی از دانش آموزان سر کلاس درس کاغذی را به سوی من پرتاب کرد و من یک لحظه عصبانی شدم  و کنترل خود را از دست دادم و همه دانش آموزان را با کمر بند کتک زدم.
وی با بیان این که حتی معلم از این رفتار خودش عذر خواهی نکرد، می افزاید: به جای این که از رفتار  خود اظهار ندامت و پشیمانی کند، گفت: هر کاری دلتان خواست انجام دهید البته مدیر مدرسه از والدین  عذرخواهی کرد.
همچنین یکی دیگر از والدین دانش آموزان در تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: زمانی که فرزندم از مدرسه به منزل آمد از کتک خوردن  همکلاسی هایش گفت که معلم در حال تدریس بود که ناگهان یکی از دانش آموزان یک تکه کاغذ را گلوله و پرتاب کرده که به پشت سر معلم برخورد کرد.
این مادر دانش آموز ادعا می کند: طبق اظهارات فرزندم این معلم زمانی که با این صحنه روبه رو می شود از  دانش آموزی که این عمل را انجام داده، می خواهد خود را معرفی کند و تهدید می کند همه بچه ها را تنبیه خواهد کرد. این در حالی است که هیچ یک از دانش آموزان حاضر به معرفی خود نمی شوند و معلم همه دانش آموزان را با کمربند کتک  می زند تا فرد خاطی را پیدا کند .
وی تصریح می کند: چند روز بعد به مدرسه رفتیم و معلم نه تنها از این عمل خودش عذرخواهی نکرد بلکه جواب سر بالا هم به اولیای دانش آموزان داد.
 همچنین مادر یکی دیگر از دانش آموزان این  ماجرایی را که والدین تعریف کرده اند تایید می کند.  با مادر یکی دیگر از این دانش آموزان که خود از همکاران این معلم است تماس می گیرم، او می گوید: به هر حال این معلم با بازیگوشی یکی از دانش آموزان به کتک زدن دانش آموزان با کمربند اقدام کرده است و فرزند من هم جزو  دانش آموزان کتک خورده بوده است که این امر باعث رعب و وحشت میان دانش آموزان شده است.
وی با بیان این که این اقدام معلم شایسته یک فرهنگی نیست، می افزاید: دانش آموزان در این سن ممکن است کارهای شیطنت آمیز انجام بدهند ولی این که  تنبیه دانش آموزان به این شکل انجام بگیرد شایسته نظام آموزش و پرورش نیست. برای پیگیری بیشتر موضوع با مدیر مدرسه ... تماس می گیرم،
او می گوید: این که والدین دانش آموزان  ادعا کرده اند معلم دانش آموزان را با کمربند کتک زده است صحت ندارد.
وی می افزاید: معلم با یکی از دانش آموزان فقط با صدای بلند حرف زده است و تنبیه با کمربند یا هر چیز دیگری کذب محض است.
وی در پاسخ به این که آیا شما به خاطر همین موضوع از والدین عذرخواهی کرده اید یا نه می گوید: یکی از والدین به نام ... به خاطر داد زدن معلم سر دانش آموزی پیش من گلایه کرد و من هم وظیفه دانستم که از پدر این دانش آموز معذرت خواهی کنم. همچنین «صادقلی» روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد درباره این موضوع می گوید: با بررسی که انجام گرفته، هنوز حلقه مفقوده ای در این ماجرا وجود دارد . اول این که با تماسی که با مدیر مدرسه و معلم انجام شده، معلم و مدیر مدرسه تنبیه بدنی با کمربند را قبول نمی کنند. وی می افزاید: اگر این تنبیه بدنی  با این وضعیتی که والدین اعلام کرده اند انجام شده است، چرا به آموزش و پرورش شکایتی نرسیده است و از طرفی اگر والدین شکایتی دارند به جای این که به روزنامه پیامک  ارسال کنند یا با آن تماس بگیرند باید به آموزش و پرورش شکایت خود را مطرح می کردند. وی ادامه می دهد: قطعا اگر چنین اتفاقی انجام بگیرد هم مدیر مدرسه و هم معلم توبیخ خواهند شد.

محمد حسام مسلمی / خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سلام
بعید میدونم تواین زمونه معلمی همچین کاری کرده باشه .معلمین بهترین قسروپاک ترین قشر جامعه هستندکه بخاطر بی توجهی وبی اهمیت دانستنشون توسط افراد جامعه وهمچنیت خانواده ها باعث بی ادب شدن وتوهین ونیرنگ دانش اموزان به معلمین میشه متاسفم که بایک پیامک معلوم نیس راست یا دروغ باعث ناراحتی وتفکرمنفی درباره معلمین میشید .
قبل ازپیگیری وسقم وصحت موضوع چیزی روچاپ نکنید .
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اگر تنبیه به این شکل صورت گرفته تا هنوز آثار آن باقیست به دادگاه شکایت کنین وگرنه معلم، مدیر و آموزش و پرورش زیر بار نخواهند رفت. باید به دادگاه و پزشکی قانونی مراجعه کنین و رسما شکایت کنین.
ف ق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سلام. خیلی هم تعجب نداره پسر من هم چند روز پیش تنبیه شد توسط یکی از اولیای مدرسه به صورت پسرم سیلی زده بود و از شدت ضربه سر پسرم به دیوار برخورد کرده بود و متورم و کبود شده بود مدیر مدرسه عذرخواهی کردند اما متاسفانه اقای خاطی به هیچ وجه عذرخواهی نکرد و عقط درصدد مقصر نشان دادن پسر من بود...و مدرسه پسرمیکی از بهترین مدارس دولتیه مشهده... و ادعای زبادی دارند در ااین خصوص
پاسخ ها
erfan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
خخخخخ کمر بند با سیلی مقاسه می کنی .
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
باسلام و احترام ، به نظر من تواین دوره این اتفاق نمیفته این مسئله بزرگنمایی شده ...
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ب نظر من اینطور اتفاقی دور از ذهن نیست, در این زمونه ای که مشکلات فراوانه و مردم زود عصبی میشن احتمال تنبیه بعید نیست. بایدپیگیری بشه.
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ب نظر من اینطور اتفاقی دور از ذهن نیست, در این زمونه ای که مشکلات فراوانه و مردم زود عصبی میشن احتمال تنبیه بعید نیست. بایدپیگیری بشه.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اصلا مهم نیست.دانش آموزانی که بی انضباط بوده و حاضر به معرفی دانش آموز خاطی نباشند بمنزله حضور همه آنها در این خطاست.معلم بیگناه است
پاسخ ها
erfan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
یکی بیاد بجه های 12 ساله را 3 بار با کمر بند بزنند کاش که خودت هم در این موقع بودی می دیدی بجه ها چه حس حالی داشتند من خودم هم جز دانش اموزان بودم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
باید پیگیری بشه منم پسر بچه مدرسه ای دارم و تصور اینکه بچم اینطوری تنبیه شه خیلی عصبی و نگرانم میکنه با این فیلم ها و خبرها هم بیشتر نگران میشم تو مدرسه اتفاقی برای بچم بیفته. لطفا و خواهشا خودتونو بزارید جای والدین و فکر کنین این اتفاق برای بچه خودتون افتاده اونوقت نظر بدید
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سلام....پسر من قربانی همین معلم شده و با کمربند کتک خورده ...نمیدونم چرا وقتی از چیزی مطمئن نیستید نظر میدین و میگین دروغه
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
سللم من از اقوام یکی از همین دانش آموزان هستم.میخواستم بگم این مساله کاملا واقعیه و هیچ بزرگنمایی در کار نیست .متاسفانه کسی که این کارو با بچه ها کرده معلم ریاضی بوده و باعث شده تاثیر خیلی بدی مخصوصا رو درس ریاضی بچه ها بزاره ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم تا زمانیکه این خبر تو رسانه ها پخش نشده بود خود معلم بچه ها با کمال حق به جانبی از کارش به والدین میگفته و خیلیم کارشو دور از ذهن نمیدیده.
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
به نظر من اگر این تنبیه توسط معلم انجام شده باید حتما پیگیری شود تا همه بفهمند این رسالت بزرگی است و نباید توسط یک عده معلم عصبی و مشکل دار اداره شود.بر فرض مثال این شیطنت از دانش آموز سر زده ولی مجازاتش این نیست و باید به آموزش و پرورش هم اعلام کنند چون فقط پیامک بزنی و منتظر بشینی نه تنها کاری ازپیش نمی رود بلکه معلم خاطی خاطر جمع تراز قبل به کارش ادامه می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
سلام: هستند اینطورافرادی درمدارس دولتی،که فکرمی کنن مدرسه مغازه شخصی شونه ودانش آموزان کالا!! ومعمولا بالاترالاپوشی می کنن!ولی اگرلورودوجای هیچ لاپوشی نباشد،باصدای بلنددم ازتقبیح ومجازات می زنند
erfan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
برای همچین معلمایی متاسفم برای اموزش پرورش ناحیه 6 هم همجنین . واقعا که
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
شما اگر خودتون معلم باشین وبا شما اینکارو بکنن چیکار می کنید ؟شما یک فرزندخودتون را نمی تونین کنترل کنید چه برسه به بیست تا. متاسفانه ازموقعی که توقعات اولیا بالا رفته وپشت معلم را خالی کردن آموزش کشور افت کرده.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
ما جای آن معلم نیستیم ولی می دانیم که دلمان نمی آید دست 22 دانش آموز را بالا بگیرم تا کمربند بزنیم افت تحصیلی فرزندان ما به خاطر تنبیه نیست به خاطر بی تفاوتی برخی معلمان است.اگر به متن خبر هم توجه کنید به خاطر درس بلد نبودن نبوده که بچه ها کتک خوردن بلکه به خاطر پرت کردن یک تکه کاغذ بوده ودرد هم همینجا ست که به خاطر یک امر شخصی (اقتدار معلم ) این اتفاق افتاده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
متاسفانه اینجا هم همه حرفهارو درج نمیکنن.....با روابط عمومی اداره و آموزش تماس گرفته و خبر دادیم ......گفتند پیگیری میکنیم ....و برای بازرسی مدرسه هم رفتند..... ولی والدین به این خاطر که معلم شغلش رو از دست نده و خانوادش مشکل دار نشن ،،،از شکایت به حراست خودداری کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
متاسفانه اینجا هم همه حرفهارو درج نمیکنن.....با روابط عمومی اداره و آموزش تماس گرفته و خبر دادیم ......گفتند پیگیری میکنیم ....و برای بازرسی مدرسه هم رفتند..... ولی والدین به این خاطر که معلم شغلش رو از دست نده و خانوادش مشکل دار نشن ،،،از شکایت به حراست خودداری کردند
عادل حقیقت جوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
سلام-امروزه متاسفانه اهمیت تربیت بچه هادرخانواده ها کمرنگ شده ومهمترین چیز تامین نیازهای مادی شون شده.کم نیستن افرادی که علاوه برآموزش ،تربیت در همه ابعادش رو وظیفه مدارس میدونن.اما کمک وهمراهی فکری (نه پولی)با اولیائ مدرسه ندارن-راستی سالی چند بارمدرسه بچه مون میریم.ضمن اینکه وجود کلاسهای شلوغ سی وچند نفره وپر شور وشر بودن بچه ها ،کمبود امکانات مدارس وسختی کار معلمی دلیلی برای اجرای روش سنتی تنبیه بدنی نیست.همچنین بازرسی آموزش وپرورش به جد دنبال مبارره بااین موارده.ضمنا باید ازصحت وسقم هر مساله ای اطمینان پیداکرد بعد مطرح بشه.دانش آموزانی که اینقدر با هم متحدند(تا اینجاش خوبه)که دوستشون رو لو نمیدن شاید بتونن برنامه ای برای معلم بچینن.شاید...
به امید روزی که همه بچه هامون اونی بشن که ما میخوایم وهمه معلما بشن اونی که باید باشن.
راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
جور استاد به از مهر پدر . وقتی بچه هایتان را درخانه لوس وننر واز خود راضی بار می آورید .گمان می کنند که معلم هم جزئی از کسانی است که باید بی تربیتی ولوس بازی های آنان را تحمل کند . کمی هم به منزلت و شأن معلمی توجه داشته باشید . معلمی که با چنین صحنه ای در کلاس مواجه شود و عکس العملی نشان ندهد .دیگر تره هم برایش خورد نمی کنند .
پاسخ ها
......
| United States |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
می توانست با گذشت و بیان اشتباه دانش اموز خطا کار درس خوبی به سایر دانش اموزان بدهد و.......... در موارد مشابه سایر معلمین همین کار را کرده که الان محبوب قلوب هستند و احترام خاصی به آنها گذاشته می شود .
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سلام.معلمی که این کاروانجام داده ازنظر روحی بیماربوده وسادیسمیه وعقده ای ودوران بچگی بدلیل کتک هایی که ازسوی پدرومادر ویا معلمش دردوران بچگی داشته دچارعقده شده ازآموزش وپرورش خواهشمندم که هنگام استخدام برای شغل معلمی یادبیری ابتدا شناسنامه طرف وببینند که هر... یاپشت کوهی خیال معلمی به سرش نزنه وردش کنند بره همون گوسفندشوبچرونه
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
چرا وقتی که دانش اموزانی مثل این اعمال ناهنجاری در مدرسه انجام میدهند دولت و وزارت اموزش و پرورش و مجلس اسلامی قانونی نمی گذارند که دستکم تا یک سال از مدرسه اخراج شوند

در دبیرستان پسرانه شاید هر روز 10تا20 چاقو یا تیزبر و پنجه بوکس از بچه ها گرفته می شود

چرا قانون با این افراد بی تربیت برخورد نمی کند

وقتی هم به معلم توهین میشود و معلم برخورد میکند معلم بنده خدا رو اخراج یا ابروی معلم را می برند

این کارها فقط فقط ایجاد بی انگیزگی در معلمین را در پی دارد

فقط باید گفت که جامعه با این تربیت خرابی که والدین از بچه ها می کنند به سمت نابودی و ناامنی خواهد رفت

نتیجه این کار افزایش قتل و دزدی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در پی دارد
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
واقعا برای معلمای وحشی متاسفیم خواهشا معلم های خوش اخلاق بیارید در مدرسه ها بچه ها گناه دارن . متاسف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار