معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست چابهار گفت: توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت قرار دارد اما محیط زیست را نباید فدای منافع کوتاه مدت کنیم
کد خبر: ۱۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 17 February 2016

تابناک سیستان و بلوچستان: معصومه ابتکار شب گذشته در شورای ادرای شهرستان چابهار اظهار داشت: شرایط طبیعت در ایران بسیار شکننده است و باید این امر همواره در پیش برد طرح های صنعتی مد نظر باشد تا دیگر طبیعت به سبب تصمیم ها غیر کارشناسی آسیب نبیند.

وی افزود: در شرایطی کار را آغاز می‌کنیم که با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیستی چارچوب مناسبی مورد توجه قرار گرفته و باید این سیاست‌ها را در توسعه پایدار زیست‌محیطی مدنظر قرار دهیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه دولت به حوزه محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد، گفت: باید سازوکاری مناسب در عرصه زیست‌بوم‌ها برقرار کنیم و اگر نتوانیم چنین مهمی را مورد توجه قرار دهیم، طبیعت یا توسعه از بین می‌رود.

ابتکار با اشاره به طرح توسعه ای اسکله شهید بهشتی تاکید کرد: یک سری مطالعات زیست محیطی است که باید سازمان بنادر دیانوردی انجام دهد تا ما اطمینان پیدا کنیم که همه فعالیت‌های بندر با رعایت الزامات زیست محیطی اجرا می‌شود.

وی یاد آور شد: در گذشته نیز بنادر و کشتیرانی نهایت همکاری را با هم در زمینه انتقال مرجان های دریایی با هم داشته اند که امید این در این امر نیز به بهترین شکل این همراهی ادامه پیدا کند.

سیستان و بلوچستان نیاز جدی به نظام مهندسی دریایی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: این استان نیاز مبرمی به نظام مهندسی دریایی دارد و اگر به دنبال اهداف توسعه ای هستیم باید چنین نگاهی را کاربردی کرد.

علی اوسط هاشمی افزود: بدانیم هر چه خدمات زیادتر می شود، محرومیت نیز بیشتر از بین خواهد رفت و از سوئی توسعه سواحل مکران می‌تواند سیستان و بلوچستان را متحول کند.

وی بیان کرد: امروز ما موانع توسعه‌نیافتگی سیستان و بلوچستان را شناخته‌ایم و در مسیر برطرف کردن آنها قدم برمی‌داریم، نبود زیرساخت‌ها اولین مانع و نبود تفاهم اجتماعی از دیگر موانع توسعه در این منطقه است.

وی گفت: حال که در سند ششم توسعه به این استان نگاه ویژه ای شده است، مسئولان با برنامه ریزی مناسب به تسریع در روند توسعه منطقه اقدام کنند

هاشمی بیان کرد: توسعه نیازمند نگاه برابر به همه بخش ها است، سال ها است این منطقه تجاری از نبود یک فرودگاه بین المللی رنج می برد که امید است دولت به این مقوله نیز نگاه ویژه ای داشته باشد و در طرح توسعه سواحل مکران با جدیت در راستای توسعه این دیار قدم بردارد.

اداره کل حفاظت محیط زیست جنوب سیستان و بلوچستان راه اندازی شود

معاونت استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به وسعت زیاد استان و اهمیت بندر چابهار، از معاون رئیس جمهوری درخواست ایجاد اداره کل حفاظت از محیط زیست جنوب سیستان و بلوچستان را داریم تا اهداف توسعه ای به بهترین شکل و با سرعت بیشتر انجام شود.

احمدعلی موهبتی افزود: مطالعات زیست محیطی مشکلاتی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است که برای افزایش رفاه عمومی و جلب رضایت مردم کارشناسان محیط زیست پروسه مطالعاتی را سریع‌تر به نتیجه برساند تا مردم کشاورز منطقه بیش از این با مشکل مواجه نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار