دولت یونان در ابتدا اعلام کرده بود که هواپیمای حامل نخست وزیر این کشور قصد دارد در جزیره رودوس یونان فرود آید و سوخت گیری کند اما ترکیه با این اقدام مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۸۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 16 February 2016
یونان به شدت به آنچه که مانع سازی ترکیه در مسیر پروازی هواپیمای حامل نخست وزیر یونان در سفر به ایران خواند؛ اعتراض کرد.

بر این اساس نخست وزیر یونان به دلیل مانع سازی ترکیه، مجبور شد به جای پرواز در مسیر عادی و معمول به سمت ایران از طریق آسمان ترکیه، از مسیر طولانی تر و غیرعادی یعنی از جنوب سوریه و عراق، یعنی از آسمان کشورهای قبرس، مصر، اردن، عربستان سعودی عبور کند و وارد ایران شود.

ورود الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به اصفهان

کارشکنی ترکیه در پرواز نخست وزیر یونان به ایران

 به همین دلیل دولت یونان به شدت به دولت ترکیه اعتراض کرده است.
 
"الکسیس سیپراس" نخست وزیر یونان در سفر اخیر خود به تهران (روزهای 7 و 8 فوریه) با استفاده از یک فروند هواپیمای نیروی هوایی  یونان به ایران سفرکرد.

نخست وزیر یونان در سفر اخیرش به ایران، ابتدا به شهراصفهان رفت و سپس با سفر به تهران با مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

دولت یونان در ابتدا اعلام کرده بود که هواپیمای حامل نخست وزیر این کشور قصد دارد در جزیره رودوس یونان فرود آید و سوخت گیری کند اما ترکیه با این اقدام مخالفت کرد.

ترکیه اعلام کرده بود "رودوس" منطقه غیرنظامی است به همین دلیل هواپیمای نظامی حامل نخست وزیر یونان حق فرود در را آن ندارد.
ترکیه از یونان خواسته بود عملیات سوختگیری در آنکارا یا شهر دیگری انجام شود.

به همین دلیل نخست وزیری یونان تصمیم گرفت مسیر پروازی را تغییر دهد و به جای پرواز از آسمان ترکیه، مسیر دیگری را انتخاب کند و ترکیه را دور بزند.

دفتر رسانه ای نخست وزیری یونان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام ترکیه براساس قوانین بین المللی و توافقات مربوطه، به شدت غیرقابل قبول است.

ترکیه و یونان، دو رقیب منطقه ای هستند و روابط میان آنها تیره است. دو کشور جنگ نظامی را نیز در کارنامه روابط خود دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار