کد خبر: ۱۷۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 10 February 2016


معاون پیشگیری بهزیستی کرج بر مشارکت دستگاه‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قشر نوجوان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مریم جمع‌دار ظهر امروز در جمع مسئولان بهزیستی کرج و آموزش و پرورش اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: توسعه خدمات آموزشی و حضور کارشناسان در مدارس به منظور ارائه آموزش‌ها از مهمترین نکاتی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی کرج خاطرنشان کرد: البته برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها هستیم.

جمع‌دار افزود: یکی از معضلاتی که امروز نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند، اعتیاد است لذا برای کاهش این معضل نیازمند ارائه آموزش‌ها و آگاه کردن نسل امروز نسبت به این پدیده شوم است.

وی مدارس و مراکز عمومی را مکانی بسیار مهم برای حضور کارشناسان دراین زمینه دانست و گفت: ارائه برنامه‌های آموزشی می‌تواند فرزندان ما را از این پدیده دور کند.

در ادامه این مراسم مسئول مرکز بهداشت کرج نیز طی سخنانی به اجرای طرح‌های در دست اجرای این مرکز اشاره کرد و افزود: حضور کارشناسان سلامت اجتماعی در مدارس کرج، اجرای طرح سفیران سلامت و برگزاری نشست‌های تخصصی از مهمترین برنامه‌های مرکز بهداشت کرج به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

مریم جودکی ادامه داد: آگاه کردن والدین و توانمند کردن دانش‌آموزان نیز مهمترین اقداماتی بوده است که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تا کنون انجام شده است.

کارشناس مسئول واحد پیشگیری و بهداشت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست بر اهمیت آگاهی دادن به خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: پدیده‌های مختلف در اجتماع امروز نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند.

امیرعلی کاکایی افزود: یکی از این پدیده‌های مهم معضل اعتیاد است که باید با آگاه‌سازی خانواده‌ها و آموزش دادن به دانش‌آموزان این پدیده را در بین نسل امروز با کاهش مواجه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از فعال شدن کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر در بین دانش‌آموزان در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خبر داد و اظهار کرد: با مصوبات و اجرایی شدن برنامه‌ها در این کمیته امیدواریم بتوانیم این آسیب اجتماعی را در کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار