در صدوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اعضای شورا بخشی از کمک ۴میلیارد تومانی شهرداری به صداوسیما را که به‌منظور راه‌اندازی شبکه زیارت اختصاص داده شده بود، بخشیدند.
کد خبر: ۱۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 10 February 2016
شهرداری مشهد سال گذشته با مصوبه شورای اسلامی شهر، چهار میلیارد تومان به‌منظور تامین منابع اولیه موردنیاز برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت تخصیص داد که با توجه به لغو مجوز راه‌اندازی این شبکه، این اعتبار باید به مدیریت شهری برگردانده می‌شد. درعین حال صداوسیمای مرکز استان خراسان رضوی به‌دلیل هزینه‌کردن بخشی از اعتبار چهار میلیارد تومانی مدیریت شهری برای زیرساخت‌های شبکه ملی زیارت قبل از لغو مجوز آن، درخواست هبه بخشی از این اعتبار را کرده بود که در جلسه علنی روز گذشته هبه ٧۵٠میلیون تومانی به صداوسیما در دستورکار قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در همین رابطه اظهار کرد: طبق توافق قبلی شورای شهر برای راه‌اندازی شبکه زیارت مبلغ ۴میلیارد تومان از سوی شهرداری به حساب صدا وسیما واریز شده بود که با تغییر رئیس سازمان صدا وسیما راه‌اندازی این شبکه منتفی شد.محسن انتظاری هروی افزود: ٧۵٠میلیون از این پول را صداوسیما خرج خرید تجهیزات برای تهیه تصاویر باکیفیت از حرم مطهر رضوی کرده بود که قرار شد به همین میزان به شهرداری خدمت ارائه شود.وی بیان کرد: در همین زمینه صداوسیما اعلام کرد باید پول را به حساب خزانه واریز کند و سپس به استان تخصیص داده شود که بازگشت پول مشکلاتی دارد وتخصیص‌ها به‌راحتی انجام نمی‌شود، به همین دلیل از شورا خواسته شده این مبلغ را به صدا وسیما هبه کنند.
حجت‌الاسلام اخلاقی، عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز در ادامه گفت: در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر باید کمک‌های لازم به صدا وسیما انجام شود، ولی باید در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شود.محمد سهیلی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر نیز در ادامه بیان کرد: صداوسیما به موجب قرارداد قبلی تجهیزاتی را خریداری کرده بود که بعدا ایجاد شبکه زیارت منتفی شد و در این شرایط صداوسیما نمی‌تواند ٧۵٠میلیون تومان را هم برای ارائه خدمت به شهرداری اختصاص داده و هم این پول را به حساب خرید تجهیزات منظور کند و به همین دلیل صدا وسیما درخواست کرده این مبلغ هبه منظور شود.
محمد آصفی، عضو دیگر شورا هم در ادامه گفت: موضوعات مشترک باید در کمیته‌ای با حضور نمایندگان صداوسیما و شورا بررسی و بعد در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
محمدحسین جهانبخش نیز گفت: در شرایطی که دولت با صداوسیما نامهربانی می‌کند ما باید به صدا وسیما کمک کنیم.همچنین جوادی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: موضوع باید در کارگروه مشترک بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا بیاید.
نخعی‌راد، رئیس کمیسیون مشارکت‌ها و امور اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: صدا وسیما قرار بود طی دوماه تکلیف پول شورا را مشخص کند که در این مدت ٧۵٠میلیون تومان از این پول هزینه شد و ما نیز در این زمینه تذکر دادیم.
در عین حال شهردار مشهد در ادامه این اظهارات عنوان کرد: صدا وسیما استان در دوره جدید مدیریتی تعامل خوبی با شهرداری مشهد داشته و در حال حاضر آن‌ها مشکلاتی دارند که باید به آن‌ها کمک کنیم زیرا این کمک‌ها موجب توسعه و رونق در شهر می‌شود و منافع آن به مردم بازمی‌گردد.
منبع: شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار