در آیین ازدواج یک زوج جوان مشهدی روی داد ؛
«حسام و فاطمه»یک زوج جوان مشهدی هستند که آیین عقد و مراسم عروسی‌شان با شیوه‌ای متفاوت و با حضور خانواده شهدا و ایثارگران درحالی برگزار شد که تمثال مبارک رهبری بر سر سفره عقد قرار داشت و کلیپی از حضور عروس و داماد در مزار شهدا پخش شد.
کد خبر: ۱۷۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 07 February 2016
به گزارش تابناک رضوی،  در این مراسم  برخلاف برخی عروسی ها که عکس هایی از عروس و داماد بر در و دیوار تالار قرار دارد ؛ عکس زوج های جوان در مزار شهدا، احادیث ائمه اطهار(ع) و بروشور و کتاب هایی درباره ازدواج سبک زندگی در اختیار میهمانان قرار می گرفت.
در سفره عقد آن ها نیز، یک جلد کلام ا...  مجید، تصویری از رهبر معظم انقلاب ، آینه و شمعدان، نبات، عکس شهید «احمدی روشن»قرار داده شده بود. سفره عقد بسیار ساده و زیبا بود و طوری آن را چیده بودند که با دیدن آن حضور شهدا را در این مجلس حس می کردی !
در ادامه آقا داماد و عروس خانم پای سفره عقد آمدند و از بزرگ‌ترهای فامیل اجازه  گرفتند و سپس روی دو صندلی سفید  نشستند.
 مهریه عروس خانم یک جلد کلام‌ ا... مجید و 14 سکه بهار آزادی است. در حالی که آقا داماد زیر لب آیت‌الکرسی را می‌خواند و صلوات می‌فرستد، عروس خانم با توکل به خداوند مهربان و کسب اجازه از امام زمان (عج)، شهدای گرانقدر و بزرگ ترها «بله» را گفت. و باز هم طنین صلوات بود که تالار فرهنگسرای غدیر مشهد را در یکی از روزهای دهه فجر شکوهمند انقلاب اسلامی معطر کرد.
پخش کلیپهایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده ، فیلم حضور عروس و داماد بر سر مزار شهدا ، اجرای سرود و تئاتر و مسابقه فرهنگی ، جمع آوری کمک هزینه ازدواج برای یک زوج کم بضاعت از مدعوین از جمله دیگر برنامه های این مراسم عروسی اسوه در پایتخت معنوی ایران اسلامی بود.
گفتنی است دعوت این آیین ارزشمند توسط بسیج رسانه استان به تابناک خراسان رضوی رسید که آرزوی خوشبختی این زوج مومن و نیز ترویج چنین الگوهای ارزشمندی را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار