معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با برداشته شدن تحریم ها و واردات مستقیم و بدون واسطه کالا، عرضه کالاهای قاچاق در کشور، کاهش چشمگیری خواهد یافت.
کد خبر: ۱۷۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 30 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از استانداری گلستان، "علی اصغر طهماسبی" در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: سرانجام پس از سالها با اجرایی شدن برجام؛ تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شد و پس از سالها کام ملت از این پیروزی بزرگ و تاریخی شیرین شد.
وی اضافه کرد: با لغو تحریم ها و آمادگی شرکتهای بزرگ دنیا برای سرمایه گذاری و ورود به بازار ایران، مردم این حق انتخاب را خواهند داشت که کالای اصل را خریداری کنند، ضمن اینکه با کوتاه شدن دست واسطه ها، قطعاً با کاهش عرضه قاچاق کالا در کشور مواجه خواهیم بود.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه به بیان برخی از پیامدها و آثار زیان بار قاچاق کالا و ارز در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گسترش روحیه قانون گریزی در جامعه، فساد مالی در دستگاههای دولتی، آسیب پذیری مرزها و ایجاد نا امنی در مناطق مرزی، تشدید مهاجرت به مناطق قاچاق خیز، تقویت گروههای مافیایی و کاهش اقتدار دولت را از مهمترین این پیامد ها عنوان کرد.
وی در ادامه؛ فساد مالی در دستگاههای دولتی، آثار تخریبی بر تولیدات داخلی و عدم اشتغال در جامعه، پر رنگ شدن آسیب های اجتماعی در قبال بیکاری بوجود آمده در اثر کاهش تولیدات داخلی و از بین رفتن تدریجی فرهنگ را از دیگر پیامدها و آثار قاچاق کالا و ارز در جامعه بیان کرد.
طهماسبی با تأکید بر اثرگذاری فعالیت های فرهنگی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: فعالیت های فرهنگی عزمی راسخ می خواهد و روحانیت معزز، ائمه محترم جمعه و جماعات و تمامی افراد ذینفوذ می توانند در آگاه سازی مردم نسبت به تبعات و آثار منفی خرید و مصرف کالای قاچاق، نقش تعیین کننده ای داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه دستگاههای دولتی باید نقش پررنگ تری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند، افزود: ما در استان گلستان به دنبال هم افزایی، هم گرایی و هماهنگی بین دستگاهی هستیم چون اعتقاد داریم کار اصلی به عهده دستگاههاست، ضمن اینکه اعتقاد داریم اگر مردم هم در کنار دولت پای کار بیایند قطعاٌ به نتایج بسیار روشنی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهیم رسید.
وی خاطرنشان کرد: باید با اقدامات فرهنگی و آسیب‎شناسی اجتماعی، عرصه مبارزه با قاچاق کالا را مردمی کنیم زیرا تا زمانی که مبارزه با قاچاق کالا مردمی نشود، توفیق چندانی در این حوزه کسب نخواهیم کرد.
طهماسبی بیان کرد: ما برای رقابت با بازارهای جهانی باید ظرفیت و کیفیت کالاهای داخلی را افزایش دهیم و دستگاه‎های نظارتی و اقتصادی می توانند با جدیت بیشتر، گام‎های مؤثری را در این راستا بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با اشاره به فعالیت گروه‎های تروریستی و تکفیری در کشورهای همسایه، اظهار کرد: بسیاری از این گروه‎ها از فقر فرهنگی و مالی مرزنشینان سوءاستفاده کرده و به بهانه واردات کالای قاچاق، در پی اجرایی کردن نقشه‎های تروریستی خود هستند که همه ما باید در این عرصه هوشیارانه عمل کنیمو اجازه ندهیم گروهک‎های تروریستی به بهانه قاچاق کالا مرز‎های ما را ناامن کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار