در جلسه شورای تعزیرات تهران اعلام شد که ۱۰۰ هزار صنف جواز کسب ندارند.
کد خبر: ۱۷۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 27 January 2016
نشست كمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان با حضور استاندار و  مسئولان تعزیرات استان برگزار شد. در ابتدای نشست محمد محمدی، مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران با ارائه گزارشی از اقدامات تعزیرات از ابتدای سال تاكنون به مشكلات موجود اشاره كرد و گفت:‌ نداشتن قیمت محصولات به ویژه در صنف بارفروشان و منسوجات، یكی از مشكلات است كه نیازمند افزایش نظارت ها و تعامل دستگاه ها است.

وی با اشاره به مسئله گرانفروشی و اهمیت تعیین سود عادلانه كالاها عنوان كرد: گاهی در فصول سال با تخفیف هایی از سوی برخی فروشندگان در فروشگاه ها مواجه هستیم كه واقعی نیست و براساس سود مصوب تعیین نشده است.

مدیركل تعزیرات استان تهران تخلف در ارائه فاكتور خرید، رعایت نكردن دستورالعمل های بهداشتی و فردی و عدم رعایت حریم قانونی محدوده صنفی را از دیگر مشكلات دانست و تصریح كرد: در حال حاضر در مناطقی همچون اطراف میدان امام حسین(ع)، خیابان مازندران و منطقه عبدل آباد بخش عمده ای از پیاده روها و خیابان توسط واحدهای صنفی اشغال شده است.

محمدی گفت:‌ وجود محصولات خوراكی شیمیایی از جمله آبمیوه های غیر طبیعی كه با تبلیغات آبمیوه طبیعی به فروش می رسد نیازمند كنترل و برخورد است تا حداقل به عنوان آبمیوه غیرطبیعی به فروش برسند.

مدیركل تعزیرات با تاكید بر اهمیت كنترل سموم شیمیایی در میوه جات و سبزیجات افزود: كنترل اقدامات در ایجاد تغییرات ژنتیكی در محصولات خوراكی لازم است و همكاری جهاد كشاورزی و وزارت بهداشت را می طلبد.

وی در مورد نظارت تعزیرات بر قاچاق كالا و ارز عنوان كرد:كالاهای قاچاق به وفور است تا جایی كه همه اجناس در خیابان مروی قاچاق هستند. لازم است برای نظارت و رسیدگی عزم بیشتری به كار رود و امور مشترک كه تاكنون انجام شده كافی نیست.

پیشنهاد استاندار تهران

در ادامه نشست سید حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به اینكه وضعیت سلامت محصولات كشاورزی، سبزیجات و میوه جات در كشور ما براساس استانداردها مورد تایید است، گفت: این موضوع تا جایی است كه حتی كشورهای منطقه عنوان می كنند سلامت محصولات كشاورزی ایران از نظر سموم بیشتر از سایر كشورها است.

هاشمی افزود: اقدامات دستگاه ها به تنهایی در كنترل مشكلات تعزیرات خروجی ندارد و لازم است مركز مشتركی متشكل از دستگاه های مسئول همچون تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و سایر بخش ها ایجاد شود تا اقدامات مدیریتی هوشمندانه تر در حوزه كنترل تعزیرات و تمركز بر پرونده های سنگین تر انجام شود.

وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت صدا و سیما به ویژه شبكه تازه تاسیس استان تهران در سیما اثرات مهمی در فرهنگ سازی و ارایه اقدامات به همراه دارد همچنین استفاده از كارشناسان و ارائه اخبار استانی یقینا اثرگذار است.

۱۰۰ هزار صنف بدون مجوز در تهران

در ادامه نشست، محمدرضا مس فروش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینكه از ابتدای سال تاكنون ساماندهی صنوف به خوبی اجرا شده است، گفت:‌ ابتدای امسال با رقم ۱۴۶ هزار صنف بدون مجوز مواجه بودیم كه اكنون این رقم به كمتر از ۱۰۰ هزار رسیده است و استقبال شهرستان های قرچک و پیشوا در استقرار صنوف كمک زیادی كرد. همچنین از ابتدای سال تاكنون ۴۴۰ هزار تماس شكایت از سوی مردم در سامانه سازمان ثبت شده است.

ثبت ۳۷۰۲ تخلف بهداشتی در سال جاری

در این نشست همچنین نماینده دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان اینكه در حوزه دارو و درمان با سیر كاهش مشكلات مواجه بودیم گفت:‌ از ابتدای سال تاكنون ۳۷۰۲ مورد تخلف در حوزه بهداشت،۱۸۲ مورد در زمینه غذا،۱۱۷ مورد در حوزه دارو و ۴۹۲ مورد تخلف در زمینه درمان شاهد بودیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار