رییس کانون کارگران نانوایی‌های کشور:
تابناک: رییس کانون سراسری کارگران نانوایی‌های کشور درباره گرانی نرخ نان گفت: افزایش نرخ 25 درصدی حقوق ماهانه در سال‌های 1392 تا 1393 شامل حقوق کارگران نانوایی‌ها نشد، زیرا افزایش دستمزد کارگران برای کارفرما مقرون به صرفه نبود.
کد خبر: ۱۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 28 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی یزدانی با اشاره به افزایش 30 تا 40 درصدی نرخ نان در اواخر سال 93 اظهارکرد: دولت با اجرای این طرح به فکر کارگران نانوایی‌ها نبود، چرا که 24 ساعت پس از این امر قیمت آرد تا 40 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه کار نانوایی جزء مشاغل سخت محسوب شده است، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی درخصوص اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای این صنف بر خلاف قانون عمل کرده است.

رییس کانون سراسری کارگران نانوایی‌های کشور تصریح کرد: به عنوان مثال شخصی 10 سال در یک کارگاه نانوایی مشغول کار بوده که توان و قدرت جسمی وی کاهش یافته، اما اگر کارگاهی که آن شخص در آن کار می کرده تعطیل شده باشد تامین اجتماعی حاضر نیست قوانین مربوطه به این مدت زمانی را به بهانه تعطیل بودن اجرا کند.

یزدانی با بیان اینکه این امر با شکایت جامعه کارگری به مراجع قضایی کشیده شد، تاکید کرد: در سال 1383 دیوان عدالت اداری طی حکمی سازمان تامین اجتماعی را ملزم به اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور درباره کارگران نانوایی ها کرد، اما متاسفانه تا کنون این سازمان از به این رای قانونی عمل نکرده است.

وی یادآور شد: دبیر خانه کارگر و تعدادی از نمایندگان مجلس بارها این تخلف را اعلام کرده اند اما تا کنون سودی نداشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عباسعلی وروانی فراهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
بنده کاملا با نظر اقای محترم موافقم در ضمن بنده بیست سال در نانوای بصورت متناوب بادوسال گر فتن بیمه بیکاری سازمان هیچگونه ب ما جوابی نمیدهد میگوید بای س سال دیگر کار کنید این واقعا چه قانونیه وقتی که از پا در امدیم دیگر ب چه درد میخورد خواهشن رسیدگی شود ب قشر کارگر نانوایی چون خیلی زحمت زیادی در روز میکشد
اسفندیار الفنژاد
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
بنده ۱۴ساله در نانوایی کار میکنم بیمه هم پرداخت میکنن ۶۰سالمه بیمه ماهی چند میده
اسفندیار الفنژاد
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
بنده ۱۴ساله در نانوایی کار میکنم بیمه هم پرداخت میکنن ۶۰سالمه بیمه ماهی چند میده
اسفندیار الفنژاد
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
بنده ۱۴ساله در نانوایی کار میکنم بیمه هم پرداخت میکنن ۶۰سالمه بیمه ماهی چند میده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار