شائبه های یک انتصاب یا انتخاب پرحاشیه در ورزش استان
یکی از کاندیدای ریاست هیئت قایقرانی خراسان رضوی با اشاره به ابهامات و شائبه‌های جدی تخلف در برگزاری مجمع قایقرانی استان، برگزاری شتابزده و تشریفاتی مجمع بدون طی مراحل قانونی و بر کرسی نشاندن فردی غیرورزشی و فاقد شرایط لازم را مستلزم بررسی و پیگیری دانست.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 23 January 2016
جلال قسمتی خراسانی که کارشناس تربیت بدنی و دبیر تربیت بدنی خراسان رضوی است، در گفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی نارضایتی خود را از برگزاری مجمع انتخاب ریاست هیئت قایقرانی استان اعلام و اظهارکرد: ای کاش زمانی به ما اختصاص داده می شد تا بتوانیم کاندیداها را بشناسیم و کسانی که حق رای داشتند می‌آمدند و حرف‌های ما را گوش می‌دادند یا لااقل می‌گذاشتند بقیه کاندیداها حرفشان را بزنند!
از برگزاری یهویی مجمع  قایقرانی تا ابهام و ادعای تخلف در بر کرسی نشاندن یک کاندیدا !؟

وی افزود: کاش می‌شد اهدافمان را بیان می‌کردیم و برنامه‌هایمان را می‌گفتیم، اما نه تنها این طور نشد بلکه به طور کلی معرفی و صحبت کاندیداها یک ربع هم طول نکشید! بیشترین تایم را من صحبت کردم که 7 دقیقه می‌شد و خانم کاندیدای حاضر هم به نفع آقای ارزانی کنار رفتند.

وی عنوان کرد: به نظرم این طور که شواهد نشان می داد؛ از قبل همه چیز مشخص و مجمع به صورت نمادین برگزار شده بود.

وی ادامه داد: همه چیز در برگزاری مجمع خیلی سریع و غافلگیرانه پیش رفت، من به عنوان کاندیدایی که اسم نوشته بودم برنامه داشتم و دوست داشتم اهدافم را عنوان کنم که نشد!

وی اضافه کرد: البته بماند که آقای ولی پور یک لیست دست و پا شکسته از افرادی که در مجمع حق رای داشتند را دو روز مانده به مجمع شفاها برای من خواندند و گفتند اسامی را یادداشت کنم درحالیکه می بایست حداقل از 10 روز قبل و مکتوب به ما اعلام می شد.

قسمتی خراسانی بیان کرد: دعوتنامه باید برای برگزاری این مجمع وجود می داشت که اینطور نشد و بدون دعوتنامه حتی اسامی 16 نفر حاضر در جلسه را هم صرفا سریع خواندند و من یادداشت کردم! که این رسمش نیست ما مهمان بودیم و آنها باید مهمان داری شان را نشان می دادند که ندادند!

وی تصریح کرد: کمترین انتظار از مسئولان امر این است که لااقل بگذارند افراد بومی و دلسوز ورزش و ورزشی ها در خراسان رضوی باشند  که نمی دانم ما مشهدی ها غریبه پرست هستیم، یا نمی خواهیم از استان خودمان فردی منتخب شود و پیشرفت کنیم!

وی ادامه داد: کاش حداقل 4نفر تحصیلکرده کاندیدا می‌شدند و حضور داشتند، رئیس منتخب فعلی دیپلم است، که طبق قانون بر خلاف مقررات است و چیزی که مشاهده شده بود ایشان تا اسفند ماه سال 93 از مدرک دیپلم برخوردار بوده‌اند و در این مدت کوتاه هم امکان ندارد ایشان طبق قوانین، کاندیدای ریاست هیئت ها توانسته باشند مدرک فوق دیپلم کسب کنند. چطور امکان دارد که ایشان یکساله  بتوانند مدرکی در زمینه تحصیل شان کسب کنند! که آمدند و به عنوان کاندیدای ریاست در مجمع ثبت نام کردند!

از برگزاری یهویی مجمع  قایقرانی تا ابهام و ادعای تخلف در بر کرسی نشاندن یک کاندیدا !؟

قسمتی خراسانی یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در جریان قوانین هست و با این وجود ممانعتی نشد! سعی شد با تمام اعتراضاتی که در بین دوستان حاضر در مجمع بود مجمع با آرامش برگزار شود و حتی من و عده ای از معترضان به خاطر احترام به مجمع سکوت کردیم.

وی در ادامه افزود: نکته جالب در این مجمع حضور آقای توکلی ریاست قبلی هیئت بود که ایشان از ریاست هیئت برکنار شده بودند، سوال اینجاست که اگر صلاحیت دارد پس چرا رفت؟ و اگر صلاحیت ندارد چرا می گذاریم بیایند؟! و در واقع ایشان حق ورود به مجمع را با شرایطی که از هیئت برکنار شدند نداشتند اما در حال حاضر با توجه به برکناری شان با کمال تعجب در سمت نماینده هیئت قایقرانی استان های خراسان رضوی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این تکلیف مشخص نیست که اداره کل ورزش و جوانان چطور انتخاب و برکنار می کند!! دلیلی برای حضور ایشان با سابقه خوبی که نداشتند باید وجود داشته باشد اما ممکن است مسائل دیگری باشد.

این دبیر تربیت بدنی همچنین گفت: ناگفته نماند که دو نفر از مربیان حاضر در جلسه هم از مدرک مربیگری برخوردار نبودند و با همه این احوال، مجمع، برگزار و سرپرست هیئت قایقرانی ریاستش را برعهده گرفت!

قسمتی افزود: اتفاق جالب حضور 5هیات قایق رانی شهرستان های خراسان رضوی در مجمع مذکور می باشد و این در حالی اتفاق افتاده که بر اساس چارت تشکیلاتی ادارات ورزش شهرستان های مربوطه اصلا هیات قایق رانی در آنها وجود ندارد و در ارتباط با هیات قایق رانی مشهد نیز معاون اداره ورزش و جوانان مشهد به جای کاندیدایی که اکنون رییس شده رای داد!

وی افزود: این یعنی در مجمع قایق رانی 2 رییس هیات از یک شهرستان حضور داشته اند! البته طبق آئین نامه برگزاری اینگونه مجامع در صورتی که 5 شهرستان فعال وجود ندارد این تعداد بایستی به 3 نماینده تقلیل یابد که اینگونه نشده است.

به گفته قسمتی، عزل بی دلیل و غیر قانونی رییس هیات قایق رانی چناران و مسول کمیته شهرستان های هیات استان توسط سرپرستی که اکنون رییس شده نیز از جمله موارد عجیب و مبهم می باشد که باز هم طبق قانون، عزل و نصب توسط سرپرستان، قانونی نبوده و اینکه مدت زمان قانونی سرپرستی آقای ارزانی که اکنون رییس هیات شده،در زمان عزل ایشان ( 2 ماه) پایان یافته بوده است و بنابراین یعنی دو تخلف همزمان و این صرفا به دلیل انتقادات قانونی و پیگیری آقای طاهری برای برگزاری این مجمع بوده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون بایستی 10 روز قبل از برگزاری ،کتبا اعضای مجمع و سمت های آنان به کاندیداها جهت  شناخت و ارائه برنامه های آنان اعلام شود ولی متاسفانه این اقدام فقط از طریق تلفن و 2 تا 3 روز مانده به برگزاری مجمع اتفاق افتاده است.!

ایشان بیان داشت: در مجمع مذکور دو نماینده باشگاه قایق رانی حضور داشتند که پس از بررسی مشخص شد که ما تا کنون به هیچ عنوان باشگاهی بنام قایق رانی نداشته و نداریم و معلوم نیست این نمایندگان چگونه به این مجمع دعوت شده اند و در جایی دیگر حضور دو نفر نماینده مربیان خانم و آقا بوده که طبق قانون بایستی مدرک مربیگری داشته باشند که متاسفانه  این دونفر نیز فاقد هر گونه مدرک مربیگری بوده اند.

کاندیدای سابق هیات قایق رانی بیان داشت: طبق قانون حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در اینگونه مجامع کاردانی می باشد که بنا به اطلاع و سایت فدراسیون ایشان دارای مدرک دیپلم بوده، که این مهم ابهام دیگری را در برگزاری مجمع فوق مطرح نموده است.

وی گفت: البته ما تمام  شایبه های تخلفات صورت گرفته در این مجمع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است انتخاب آقای ارزانی در هیئت قایقرانی استان بدون هرگونه سابقه در این رشته درحالی صورت گرفت که مدیر کل ورزش و جوانان استان به تازگی در مصاحبه با خبرنگار تابناک رضوی از عزم جدی بری ممانعت از حضور غیر ورزشی ها در ورزش استان خبر داده بود.

برچسب ها: قایقرانی ، مقصودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار