مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز فرآموز در هر یک از مناطق شهر به منظور آموزش مهارت های رفتاری به کودکان پیش دبستانی و دبستانی گفت: آمارها نشان می دهد که از ابتدای سال تا پایان آباه ماه حدود 108 هزار و 595 دانش آموز از خدمات این مراکز استفاده کردند.
کد خبر: ۱۶۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 19 January 2016
سمانه زمانی، با بیان اینکه شهرداری تهران قصد دارد علاوه بر نقش آفرینی در حوزه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی، در کنار سایر نهادهای تربیتی نقش ایفا کند، اظهار داشت: مدیریت شهری در نظر دارد تا در راستای رشد و پرورش همه جانبه جسمی– حرکتی، رشد شناختی، رشد عاطفی و رشد خلاقیت و درک زیبایی در کودکان پیش دبستانی و دبستانی در محیط آموزشی مناسبی چون فرآموز،  گام های اساسی را برای تحقق شعار شهروند سالم، خانواده سالم، محله سالم و شهرسالم بردارد.

وی با تاکید بر آموزش مهارت های رفتاری در مراکز فرآموز عنوان کرد: منظور از مهارت های رفتاری این است که هر کودک در کنار آموزش خواندن و نوشتن، به مهارت هایی دست یابد که به کمک آن ها بتواند ابتدا به شناخت درستی از خود دست پیدا کند و سپس به خوبی با افراد و محیط اطراف ارتباط برقرار سازد و به حل مشکلات خود و جامعه و محیط زیست یاری دهد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در سنین کودکی ونوجوانی و با توجه به فقدان این آموزش ها در مدارس، شهرداری تهران برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس مراکزی به نام فرآموز نمود.

زمانی با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری تهران یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول علمی و روانشناسی کودک و نوجوان توسط اداره کل سلامت شهرداری تاسیس و راه اندازی شده است، تصریح کرد: هدف از تاسیس این مراکز آموزش مهارت های رفتاری غیر مستقیم به کودکان پیش دبستانی و دبستانی با رنج سنی بین 6 تا 12 سال می باشد.

به گفته وی اولین مرکز فرآموز در سال 1386 در منطقه 16 با عنوان پیشگیری از دخانیات راه اندازی شد و هم اکنون در چهارده  منطقه  شهر تهران  مراکز فراموز فعال مشغول خدمت رسانی به کودکان ونوجوان شهر تهران می باشند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: آموزش در این مراکز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکان صورت می گیرد . دانش آموزان نیز به صورت اردوهای دانش آموزی از طرف مدرسه با هماهنگی قبلی با مرکز فراموز در آموزش های این مراکز شرکت می کنند.

زمانی موضوعاتی چون اعتیاد نوین، خودشناسی، خلاقیت، مهارت های دوست یابی، پیشگیری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم، هوش اخلاقی، پیشگیری از وندالیسم و ... را از مهم ترین موضوعات آموزشی معرفی کرد و گفت: آمارها نشان می دهد که از ابتدای سال تا آبان ماه، حدود 108 هزار و 595 دانش آموز در مراکز فرآموز حضور پیدا کرده و از خدمات ارائه شده  استفاده کرده اند .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار