مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: با عرضه گوجه فرنگی خارج از فصل این شهرستان به بازار، قیمت این محصول به حد تعادل می رسد.
کد خبر: ۱۵۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 06 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد سالاری با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع میناب پیش بینی کرد که تا فروردین ماه امسال (پایان فصل برداشت) افزون بر 95هزارتن محصول برداشت و به بازارهای مصرف عرضه گردد.

مدیرجهاد کشاورزی میناب وسعت مزارع گوجه فرنگی میناب را دوهزارو 800هکتار عنوان کرد و افزود: در راستای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرای طرح اصلاح الگوی کشت (جایگزینی محصولات اقتصادی ازجمله گندم و کنجد) این رقم در مقایسه با سال زراعی گذشته 800هکتار کاهش یافته است.

سالاری ازهشتبندی، چراغ آباد، توکهور، راونگ، زرتوجی و تلنگ بعنوان عمده ترین مناطق کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان میناب نام برد.

این مقام مسوول ابراز داشت: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به مقصد استانهای تهران، اصفهان و یزد نیز حمل می شود.

دراطلاعات منتشره مدیریت جهاد کشاورزی میناب زمان کشت گوجه فرنگی خارج ازفصل این شهرستان شهریورماه ویرداشت آن نیز اواسط دی ماه اعلام شده که تا فروردین ادامه می یابد.

شهرستان 250هزارنفری میناب بعنوان یکی از چهارقطب کشاورزی(میناب، بندرعباس، رودان و حاجی آباد) هرمزگان محسوب می شود که در 90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار