استاندارهرمزگان گفت: در کار گزینش افراد نباید براساس سلایق شخصی عمل کرد و تنها باید طبق قانون این کار انجام شود.
کد خبر: ۱۵۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 05 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری سه شنبه درهمایش گزینشگران استان هرمزگان که به مناسبت 15 دی ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل هسته های گزینش برگزار شد ، تاکید کرد: درامر گزینش نیز باید به رعایت حق الناس توجه بسیاری شود و رد افراد صالح و پذیرفتن افراد ناصالح خلاف است.

وی ادامه داد: پرهیز از اعمال سلیقه های جناحی و خطی در گزینش امری ضروری است و مبنای گزینش افراد باید التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه و قبول داشتن نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی، با تبریک این روز به گزینشگران وبیان اینکه طبق فرموده امام راحل اعضای هسته های گزینش باید افرادی با ایمان و متدین و صالح باشند، اظهارداشت: از هسته های گزینش انتظار داریم قانون را اجرا کنند و انجام فرآیند گزینش باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه باشد و گزینشگران نباید بر خلاف قانون کاری انجام ندهند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر حفظ آبرو و حیثیت افراد توسط گزینشگران، تصریح کرد: گزینشگران باید محرم اسرار افراد باشند و اجازه ندهند آبروی فردی در جامعه خدشه دار شود و برای این کار نیاز است از اطلاعات مردم حراست شود.

جادری با اشاره به طولانی بودن فرآیند گزینش در ادارات و دستگاه های اجرایی، تصریح کرد: گزینشگران باید با کار جهادی، اجازه ندهند روند بررسی پرونده ها طولانی شود و تعیین تکلیف داوطلبان و متقاضیان باید در زمان مناسب انجام شود.

وی خواستار پرهیز از افراط و تفریط در امر گزینش شد و اظهار داشت: پرهیز از اعمال سلیقه های جناحی و خطی در گزینش امری ضروری است و مبنای گزینش افراد باید التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه و قبول داشتن نظام جمهوری اسلامی باشد و مباحث سیاسی و جناحی را باید در گزینش کنار بگذاریم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: رعایت عطوفت و رافت اسلامی در کار گزینش نیز بسیار مهم است و سخت گیری بیش از حد خوب نیست و باید تلاش کنیم افراد بیشتری را طبق قانون جذب کنیم و به افرادی که مشکلی هم دارند باید فرصت دفاع بدهیم و اگر فردی قابل اصلاح است، می توان مشکل آن را حل کرد.

جادری با بیان اینکه گزینشگران باید دقت لازم را داشته باشند تا حق فردی بی جهت از بین نرود و علم و تقوا و دیانت افراد مورد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: کار هسته های گزینش باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد و اصلاح روش ها نیز در این کار لازم است و کار هسته های گزینش باید به طور مرتب بهبود یابد.

استاندار هرمزگان کار گزینشگران را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: کارکنان هسته های گزینش باید تلاش کنند در بررسی پرونده افراد دقت لازم را داشته باشند و جایگاه گزینش نیز بسیار مهم است و فیلتری است که اگر به آن درست توجه شود، موجب تقویت نظام خواهد شد.

در پایان این همایش از مدیران برتر هسته های گزینش در استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار