کد خبر: ۱۵۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 03 January 2016


رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: اگر رسانه‌ها در جهت توسعه سبک زندگی اسلامی -ایرانی فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند، آمار طلاق به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

علی صفایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: طلاق پدیده‌ای اجتماعی است که تنها با یک عامل پدید نمی‌آید و با یک عامل هم از بین نمی‌رود طلاق علل متفاوتی دارد که می‌توان به علل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیستی اشاره کرد.

وی افزود: طلاق یکی از فشارزاترین حوادثی است که احتمال دارد در زندگی یک فرد روی دهد؛ حادثه‌ای که بیشتر افراد، چه کودک و چه بزرگ‌سال، از لحاظ روان‌شناختی آمادگی مواجهه با آن را ندارند؛ چراکه از لحاظ فرهنگی طلاق حادثه‌ای نامعمول با اثرات منفی بسیار برای افراد درگیر با آن تلقی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی فردیس تصریح کرد: پیشگیری از طلاق نیازمند اقدامی اساسی و بنیادین است که درست‌ترین حالت آن به زمان فرزندپروری، سبک زندگی، روش‌های صحیح تربیتی باز می‌گردد، زیرا مجموعه این عوامل باعث می‌شود چنانچه کودک به سن ازدواج رسید با تعارضات کمتری روبه‌رو شده و با کسب مهارت‌های زندگی کمتر دچار آسیب‌هایی چون طلاق شود.

صفایی بیان کرد: آموزش و مشاوره پیش از ازدواج امر بسیار ضروری در پیشگیری از طلاق است و در این راستا یکی از برنامه‌های اداره بهزیستی فردیس که در سند جامع پیشگیری شهرستان لحاظ شده، بحث کاهش پدیده طلاق در جامعه است و کارشناسان این اداره دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار کرده‌اند.

وی در ادامه به نقش وسایل ارتباط جمعی مدرن در افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: متاسفانه رسانه‌های امروزی مانند شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و اینترنت توانسته‌اند در افزایش پدیده شوم طلاق تاثیرگذار باشند که این مهم ضرورت فرهنگسازی برای استفاده از این ابزار را دوچندان می کند.

این مسئول در پایان از نقش سازنده رسانه‌ها در جلوگیری از پدیده طلاق سخن به میان آورد و گفت: رسانه‌ها با آموزش و اطلاع رسانی صحیح می‌توانند نقش موثری در کاهش طلاق داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار