آخرین لحظه‌های سال 93
طبق اعلام آستان قدس رضوی و با وجود قرار گرفتن لحظه تحویل سال در نیمه شب،پیش بینی می شود بیش از 3و نیم میلیون زائر در مراسم سال تحویل حرم مطهر شرکت نمایند.
کد خبر: ۱۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ 20 March 2015

به گزارش تابناک از مشهد،از صبح روز پنجشنبه خیل عظیم زائران امام هشتم (ع) از نقاط مختلف کشور حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کرده و به تدریج وارد پایتخت معنوی کشور می شوند تا سال جدید خود را در کنار مرقد مطهر امام هشتم(ع) آغاز نمایند.

همچنین در همین رابطه سرپرست روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی با اشاره به برگزاری مراسم سال جدید در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: پیش بینی می شود در لحظه سال تحویل 3 میلیون و 500 هزار نفر در حرم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به حرم حضور داشته باشند.

سید احمد هاشم‌آبادی با بیان اینکه آستان‌ قدس رضوی آمادگی کامل را برای پذیرایی از زائران میلیونی در بهار فاطمی دارد گفت: آستان‌ قدس رضوی برگزاری مراسم لحظه سال تحویل را برای 3 میلیون و 500 هزار نفر در حرم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به حرم پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: با توجه به لغو پروازهای عمره مفرده و ضمن اینکه در ایام سوگواری یاس نبوی قرار داریم پیش‌بینی این بوده که نسبت به سال‌های گذشته میزبان حجم بیشتری از زائران باشیم.

سرپرست روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی با بیان اینکه تاکنون آماری از میزان تشرف‌ها به حرم گزارش نشده است، گفت: میزان تشرف‌ها از لحظه سال تحویل تا روزهای آینده اعلام می‌شود.

گزارش تابناک می افزاید : برنامه سال تحویل در حرم رضوی  در ساعت 23 روز جمعه 29 اسفند در رواق دارالحجه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز خواهد شد و با قرائت زیارت امین‌ الله، دعای توسل و مناجات‌ ادامه خواهد یافت و دعای تحویل سال و آیین های این لحظه را مداح اهل بیت (ع) حاج محمود کریمی خواهد خواند.

 همچنین در فواصل برنامه تحویل سال فرازهایی از سخنان پیش ضبط شده آیت‌ الله مکارم شیرازی، آیت‌ الله مظاهری، حجت‌ الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی، حجت‌ الاسلام حسینی قمی و حجت‌ الاسلام فلاح‌ زاده پخش خواهد شد .

 ضمن اینکه پس از دعای تحویل سال پیام مقام معظم رهبری به صورت سراسری پخش می‌شود درحالیکه این برنامه ها به طور زنده نیز در همه اماکن متبرکه بارگاه منور امام رضا(علیه السلام) پخش می گردد.

 این گزارش می‌افزاید : امسال برای اولین بار ویژه برنامه‌ ای برای کودکان و نوجوانان در شب مراسم تحویل سال برگزار می‌ شود. این مراسم‌ در سه محل واقع در طبقه سوم مهمانسرای حرم ساعت 21 و 30 دقیقه با حضور عمو قناد و همچنین صحن غدیر و کبوترانه حرم در ساعت 18 و 30 برگزار خواهد شد.

 ضمن اینکه محفل قرآنی شب تحویل سال از ساعت 19 تا 30 : 20 نیز در دارالحجه حرم رضوی و 800 جلسه گفتمان دینی برای اولین بار در شب تحویل سال در ساعات 20 تا 22  و نیز یکصد حلقه معرفت در اماکن متبرکه حرم رضوی برگزار می‌گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار