به دنبال بارش سنگین برف و کولاک؛
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا برق شهرستان پیرانشهر از ظهر دیروز قطع شده است.
کد خبر: ۱۵۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 02 January 2016

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمای شدید و برف و کولاک در این شهرستان از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود: بردوت هوا به دنبال برف سنگین و کولاک موجب قطع جریان برق این شهرستان از ظهر روز جمعه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برودت هوا در این منطقه به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز کاهش پیدا کرده است اظهارداشت: سرمای شدید موجب یخ زدگی کابل‌های انتقال برق در دکل‌های ۱۳۲ کیلو ولت شده و موجب قطع جریان برق این شهرستان شده بود.

جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون از اولین دقایق امروز شنبه با تلاش گروه‌های اعزامی مدیریت برق استان و استان آذربایجان شرقی و نیز شهرستان مرزی پیرانشهر برق ۶۰ درصد از این شهرستان دوباره متصل شده است افزود: متاسفانه ۴۰ درصد شهرستان برق ندارند و تلاش برای برقدار کردن بقیه این شهرستان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قطع جریان برق موجب قطع شدن جریان آب این شهرستان نیز شده بود که با استقرار ژنراتورهای سیار خوشبختانه آب شرب ۶۰ درصد از این شهرستان نیز تأمین شده است گفت: ارتفاع برف در این شهرستان هم اکنون به بیش از دو متر رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به سرمای شدید هوا افزود: جریان گاز در این شهرستان برقرار است و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد گفت: نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان در این منطقه حاضر و مشغول خدمت رسانی هستند.

بر اساس اهلام هواشناسی استان نیز با وجود آنکه بیش از ۲۰ دستگاه خودروی برفروب سنگین هم اکنون در محورهای مختلف این شهرستان در حال برفروبی هستند، ولی کولاک شدید امر پاکسازی این محورها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به علت بارش برف و کولاک بسیار شدید، میزان دید هم اکنون به کمتر از دو متر رسیده که این امر کار برفروبی و تردد در محورها را با وقفه مواجه کرده است.

بارش برف همراه با کولاک و وزش باد شدید از روز چهارشنبه شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار