با وجود انحلال میزان در بهار امسال
درحالیکه نامیزانی موسسه میزان از زمستان سال 93 بوجود آمد و انحلال آن، ماهها بعد اما چگونه ممکن است بانک صادرات که قرار بود عهده دار مطالبات میزان باشد سود سپرده های مشتریان میزان را از ابتدای سال گذشته کسر نموده است موضوعی که صدای ایران در گزارشی آن را تلویحا دستبردن بانک صادرات خواند!
کد خبر: ۱۵۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 30 December 2015
 به گزارش تابناک رضوی،سپرده های خاص میزان که بیشتر مورد دستبرد این تصمیم قرارگرفته اند سپرده هایی شبه توافقی هستند که مشابه آنها هم اکنون در بانکهای معتبر کشور مانند پاسارگاد، سینا، کارآفرین، رفاه، سامان، گردشگری، پارسیان و ... و موسسات مالی مانند عسکریه و ثامن و ... قابل افتتاح هستند!

دستبرد بانک صادرات به سپرده‌های میزان!؟

16 آذر خبری از موسسه سابق اعتباری میزان دریافت شد که حکایت از آن داشت که علاوه بر حذف سود از ماه 11 سال 1393 که در خرداد 94 انجام شد، اقدام دیگری مبتنی بر تعدیل حسابها و برداشت سود واریز شده از حسابها بر اساس جداول بانک مرکزی از ابتدای سال 1393 خبر می دهد و در چند مورد هم اعدادی اعلام شد که نشان دهده برداشت مبالغ حدود 3 تا 70 میلیون ريالی از حسابهای با موجودی اولیه  5 تا 150 میلیون تومانی بود.

به گزارش اعتدال، به نظر می رسد این تعدیل غیر قانونی در شان بانک صادرات که تعهدات قانونی موسسه میزان را پذیرفته است نباشد.

وفق قوانین حاکم بر کشور در صورتی که شرکتی به مالکیت فرد یا شخص حقوقی دیگری درآمد کلیه تعهدات آن نیز به مالک جدید واگذار می شود و از این رو این اقدام بانک صادرات که گویا آن را به بانک مرکزی نسبت می‌دهد به نظر نمی رسد  عملی درست و مبتنی بر قانون باشد.

البته شایان ذکر است سپرده های خاص میزان که بیشتر مورد دستبرد این تصمیم قرارگرفته اند سپرده هایی شبه توافقی هستند که مشابه آنها هم اکنون در بانکهای معتبر کشور مانند پاسارگاد، سینا، کارآفرین، رفاه، سامان، گردشگری، پارسیان و ... و موسسات مالی مانند عسکریه و ثامن و ... قابل افتتاح هستند و سودهایی از 19.6 تا 22 درصد برای سپرده های کوتاه مدت بالای سطح مبلغی از 5 میلیون تا 15 میلیون پرداخت می‌کنند و این در حالی است که موسسه میزان به اینگونه حسابها تا مبالغ در حد 500 میلیون تومان بیشتر از 19 درصد سود پرداخت نمی کرد و این موضوع ادعای مسئولین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را در خصوص قانون شکنی میزان در بازار پولی به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
کاش سود کسر میشد من حسابی در اول اذر 93 افتتاح نموم سود از اول 93 کسر کرده اند یعنی از اصل سپرده هم کسر کرده اند وقتی نظارت متولیان نباشد مردم باید جبران کند ... کجا میتوان شکایت کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
دست بانک صادرات درد نکنه.
منظور اقای لله گانی از رسالت اجتماعی همین بود؟؟
چرا نمیگید که پول بقیه مردمو هم معلوم نیست چجوری میخاد بده
مرضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
شکایت به خدا فقط دعا کنید خدا حقمونو از اینا بگیره
mohama
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
ایرادی ندارد
بگذارید کم کنند
ما هم در جای دیگر جبران میکنیم
آن هم دوبرابر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
با مراجعه به شعه سرپرستی بانک صادرات در مشهد، علنن بهتون میگن که موسسه میزان هیچ ارتباطی با صادرات نداره و هیات تسویه پاسخگو باید باشه.
یعنی اینکه بالابردن تابلوهای صادرات یه حرکت تبلیغاتی بوده. وسوال اینجاست که اگه پول فروش املاک میزان کمتر از سپرده ها باشه، چی میشه؟
چرا یکی پیدا نمیشه بگه چه خبره؟
به خدا من صد تومن سپرده دارم، درمونده شدم.تمام پول زحمت کشی بوده و واقعن هم نیاز دارم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
13 ماه سود سپرده گزاران موسسه ميزان خراسان سوخت يعني از اذر 93 هر چه سود بوده برداشته شده است 6 ماه سود برداشت شده حدود 11/8 درصد اصل موجودي خرداد 1393 از حساب مشتريان مي شود و 7 ماه هم سپرده ها بلوکه و بدون سود) بانک صادرات هم گواهي برداشت کل سود از مشتريان اخذ مي کند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
13 ماه؟! از ابتدای سال 93 تا الان میشه 21 ماه! 16 تومن پول تو حسابم بوده 11 تومن بهم دادن... بهشون گفتم اگه 2 تومن تو حسابم می بود لابد باید سه تومن هم میاوردم دستی میدادم بهتون! واقعا شرم آوره
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
باید پیگیر حق و حقوق خود باشیم و نباید اجازه یدین از سود 93/1/1 تا 93/11/1 که موسسه مشکلی نداشته از اصل پول ما کم کنند در حالی که 11 ماه از 93/11/5 تا همین امروز 94/10/1 سرمایه زحمتکشی ما رو بلوکه کرده اند و جبران خسارت که نکردند ، سودی تخصیص ندادند !!! نهایت بی انصافیست که به اصل مبلغ سپرده هم دست میبرند !!! چرا برای پرداخت ها تعهد کتبی برای عدم هرگونه اعتراض قانونی از سپرده گذاران اجباری گرفته میشود !!!؟ چگونه است که بهره وام ها کم نشده و با دیر کردش تا قرون آخرشو میگیرند و مجاز می باشد ؟!!! چرا زمان پرداخت ها اینقدر طولانیست !؟ چرا به صورت درصدی و به همه سپرده گذاران پرداخت نمی شود ؟!! اگر به این صورت کنونی طی شود چه به سر حساب های 30م ، 40م ، 90م ، و الی 500 م و میلیاری خواهد آمد ؟!؟ لااقل به حسابی کوتاه مدت با سود به اصطلاح خودتان مجاز در صادرات منتقل کنید تا بیش از این متضرر نشویم !!! چرا دغدغه صادرات و هیئت تسویه میزان بیش از هر چیز رد توقیف اموال و املاک میزان و انتقال آن به صادرات است تا اینکه پرداخت مبالغ مالباختگان خسارت دیده باشد !؟! بسیاری به حق خود آگاه نیستند ! ما با مسئولین صادرات و اعضای هیئت تسویه صحبت کردیم ولی ای کاش سپرده گذاران بیشتری حضور یابند تا نتیجه ای جمعی و مناسب خواستهایمان حاصل شود. بی اعتنا نباشید . برای رسیدن به حاصل دست رنج خود تلاش جمعی کنید و امید وار باشیم .اینکه از سپرده گذاران میخوام که برای حاصل دست رنجشان یه چند روزی تلاش کنند و متحد باشند تا از این بحران بزرگ عبور کنیم .
مالباخته
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
خبر گزاری محترم چه کسی به داد مالباخته گان میزان می رسد . بانک مرکزی و بانک صادرات ... گوششان از این حرفها پر است . مردم را به مرگ گرفته اند که به تب راضی شوند . متاسفانه هیچ مرجعی هم برای احقاق حق مردم معرفی نشده و نمی شود ، ... آنانی که دولت قبل را دزد میخواندند اکنون ... و صدا ها را هم در ... می کنند . 50 میلیون سرمایه را بیش از یک سال است بلوکه کرده اند ، سود که نمی دهند هیچ اصل آن راهم کم می کنند . طبق کدام قانون مگر ما سرمایه خود را قرض الحسنه سپرده گزاری کرده بودیم . کجایند مردان قانون . کجایند مردان شجاع دولت . چرا سرشان را ... کرده اند . کلید حل مشکلات دست کیست .
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
جالبه در این سایت 8 نظر انتشار یافته و 12 نظر غیر قابل انتشار بوده یعنی چنان مردم عصبانین که نمیشه نظراتشوتو درج کرد. خدا به داد بانک صادرات برسه. فکر کنم ... برن حسابای قدیمیشونو از بانک صادرات بکشن بیرون. چون ... زندگیشون ... میشه. دور نیست زمانی که بانک صادرات از کارش پشیمون بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
میگن برید خدا رو شکر کنید که موسسه ورشکسته اعلام نشده وگرنه که به همین هم نمی رسیدید!!!!!
... تا کجا؟؟
بانکداری اسلامی هم فهمیدیم یعنی چی.
با کمال پر رویی یک بنر هم چسبوندند به شیشه که بانک صادرات رتبه اول!!!!! این دیگه جک ساله!
جالب تر اینکه توی تعهد نامه ای که باید امضا کنید هیچ چیزی راجع به کسر سود سپرده از 93/1/1 نیست !! و گفته شده سودی از تاریخ 93/11/1 تعلق نمی گیره!!!
یک ... خیلی خیلی مدرن.
همچین پول مردم رو بالا کشیدن .. شیک و مرتب... که مردم خیلی هم ممنون هستن که یه درصدی از پولشون رو تونستن پس بگیرن!!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
به نظر میرسه بانک صادرات این کار رو داره با چراغ سبز بانک مرکزی و نهاد های ناظر انجام میده ولی به هر وفق ققانون میشه از این اقدام بانک صادرات شکایت رسمی کرد ، حتی اونهایی که دارن تعهد نامه بانک صادرات رو برای اخذ پولشون کسر می کنن می تونن شکایت کنن و از نظر قانون امضای این تعهد به خاطر قرار گرفتن فرد در شرایط اجبار و اضطرار ارزشی نداره. پیشنهاد می کنم یک شکایت گروهی علیه این اقدام بانک صادرات و عدم اجرای تعهدات قانونی اش نسبت به سپرده گذاران میزان تنظیم بشه و با حمایت خبرگزاری های محبوبی مثل تابناک پیگیری بشه.
متاسفانه پس از انتشار این خبر دلسوزانه و درست ، بانک با جلب حمایت برخی اقدام به تشکر از خودش کرده.
انتظار مردم از مطبوعات حمایت از حقیقته نه نون به نرخ روز خوری .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
دقیقا امروز صبح کلی خبر احکقانه کبنی بر قهرمانی بانک صادرات درج شده!!!!!!!!!!!!!!!! در واقع بانک مرکزی با یک تیر سه نشون زده از یک طرف مسئله موسسه میزان رو حل کرده!!!!!!! از طرفی بانک ورشکسته صادرات رو نجات داده!!!!!!!!!!!!!! از طرفی دیگه موسسات مالی رو بی اعتبار کرده!!!!!!!!!! ولی یک کار بزرگترش این بوده که به همه اثبات کنه هیچ قانونی که از حقوق مردم دفاع منه وجود نداره. و مردم خودشون باید حواسشون جمع باشه. من به شخصا دیگر به بانکها هم اعتماد ندارم. چون هر وقت کم بیارن از مردم عادی مایه میزارن!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار