دبیر کارگروه مُد و لباس با بیان اینکه جشنواره مد و لباس هم‌پای مسابقات طراحی لباس دهه فجر است، گفت: طراحان و هنرمندان باید به مقوله بازار توجه داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 28 December 2015
حمید قبادی با بیان اینکه جشنواره مُد و لباس از ظرفیت‌های موجود کشور بهره گرفته است، گفت: تعداد قابل توجهی از مراکز علمی در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

وی افزود: این جشنواره به سمتی پیش می‌رود که هم‌پای مسابقات طراحی لباس دهه فجر باشد و این ابتدای کار است و به طور قطع نگاه بلندمرتبه‌ای به این مجموعه خواهیم داشت.

دبیر کارگروه مد و لباس با اشاره به اینکه اشکالات و ایراداتی در برگزاری این جشنواره وجود دارد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید در کنار بیان مشکلات، راهکار حل آنها را نیز بیان کنند.

قبادی با اظهار خوشحالی از رسیدن حجم بالایی از آثار به جشنواره اضافه کرد: این اتفاق مبارکی است، اما توجه و نگاه هنرمندان به بازار از نیازهای اصلی طراحان است و طراحان همواره از نبود نگاه بازارمحور دانشجویان و دانشگاهیان گله‌مند هستند.

وی ادامه داد: برای توسعه و بین‌المللی شدن فعالیت‌ها در حوزه مُد و لباس باید اتحادیه دانشجویان طراح در کشورهای اسلامی ایجاد شود تا ظرفیت‌های ایران به دنیای اسلام معرفی شود. همچنین باید در دنیا نمونه‌های کار منطبق با ارزش‌های اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم، زیرا در بسیاری موارد، شاهدیم که مد از خارج به کشور وارد می‌شود.

قبادی افزود: خوشبختانه همکاری همه دستگاه‌ها در زمینه مد و لباس شروع شده است و بازتاب خوب این جشنواره در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها نشان‌دهنده شروع عزم ملی برای توجه به مقوله مد و لباس است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار