اخذ رأی الکترونیکی فقط در 9 استان انجام می شود/ برای پیگیری امور مربوط به انتخابات7 کمیته تخصصی تشکیل شده است/ از روز شنبه 28 آذر ماه ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می شود/ اسامی 30 نفر از معتمدین عضو هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در بیرجند اعلام شد
کد خبر: ۱۴۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 18 December 2015

فرماندار بیرجند گفت: 7 کمیته پیگیری امور مربوط به انتخابات را انجام می‌دهند و بررسی تخلفات توسط کمیته حقوقی انجام می‌شود.

به گزارش تابناک، همزمان با اولین روز ثبت نام مجلس خبرگان رهبری، فرماندار بیرجند در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: جمهوری اسلامی ایران به سبب رهبری های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تمایزهایی با تمام حکومت ها دارد که حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب مسئولین کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق رای مردم از جمله این تمایزها است.

علی ناصری با اشاره به اینکه با انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان، مردم عملا در انتخاب رهبر شریک می شوند و در سایر کارهای کشور مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری کشور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود، تصریح کرد: این انقلاب به برکت خون هزاران شهید و مردم همیشه در صحنه به پیروزی رسیده و تاکنون به مدد همراهی مردم بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم و حضور مردم در انتخابات نیز همواره نقشی مهم در توسعه و آبادانی کشور داشته و دارد.

فرماندار بیرجند با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: در حوزه انتخابیه بیرجند تدابیر لازم برای حضور پرشور مردم اندیشیده شده است.

ناصری در ادامه از تشکیل ستاد انتخابات استان از تیرماه گذشته خبر داد و افزود: با راه اندازی این ستاد، فرایندهای اجرایی پیش از انتخابات را دنبال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان و مرکز حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری استان مطرح است، از ثبت نام کاندیداها برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: هم اکنون ثبت نام مطابق برنامه زمان بندی شده اعلامی از ستاد انتخابات کشور در حال انجام است و کار ثبت نام از افراد برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در بیرجند همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

فرماندار بیرجند، از پیگیری برنامه ها برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد انتخابات استان خبر داد و افزود: از روز شنبه 28 آذر ماه نیز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت.

ناصری با بیان اینکه شهرستان بیرجند مرکز حوزه انتخابیه سه شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان است، گفت: پیش بینی می‌کنیم 200 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشیم و در شهرستان بیرجند نیز حدود 125 شعبه پیش بینی شده که تعداد شعبه های اخذ رای به صورت دقیق توسط کمیته اجرای انتخابات زمان اخذ رای، اعلام می شود.

وی اظهارکرد: در خراسان جنوبی یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری داریم که از امروز مطابق برنامه پیش بینی شده عملیات ثبت نام این مجلس آغاز شده و فرمانداری آمادگی ثبت نام از این افراد را دارد.

فرماندار بیرجند ادامه داد: از زمان تشکیل ستاد انتخابات در حوزه مجلس خبرگان رهبری با 10 شهرستان دیگر و حوزه های فرعی هماهنگی های لازم انجام شده و همچنین برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که بیرجند مرکز حوزه انتخابیه سه شهرستان درمیان، خوسف و بیرجند است هماهنگی های لازم با فرمانداران سه شهرستان نیز انجام شده است.

ناصری اظهارکرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در مرکز حوزه انتخابیه شهرستان حدود هزارو 600 نفر به عنوان عوامل دست اندر کار در روز انتخابات ایفای نقش می کنند.

وی از انتخاب 8 نفر از نمایندگان هیات های اجرایی مردم در حوزه های مختلف به عنوان هیئت نظارت اجرایی خبر داد و تصریح کرد: هیئت اجرایی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری که با آرای مستقیم 30 نفر از معتمدین به عنوان هیئت نظارت انتخاب شده اند عبارتند از: سید محمدزمان ابطحی، سید محمد مهدی نوربخش، محمد حسن بشیری زاده، پروین فرهادی، غلامحسین کریم پور فرد، غلامحسین چرخی، سید حسین سجادی نژاد و محمد موهبتی از اعضای اصلی هیئت اجرایی و سید محمد سجادی، غلامحسین نارمنجی، احمد رضایی، حسن امینی زهان و غلامحسین دانشنمد که به عنوان اعضای علی البدل هیئت انتخاب شدند.

فرماندار بیرجند اظهارکرد: براساس قانون در صورتی که هر یکی از اعضای اصلی هیئت اجرایی دو جلسه متوالی و چهار جلسه متناوب نتوانند در جلسات هیئت اجرایی شرکت کنند به ترتیب از حضور اعضا علی البدل استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه قانون اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور و نظارت آن نیز بر عهده هیئت های نظارت در شهرستان ها و استان ها است، تصریح کرد: طبق قانون هیچ دستگاه دیگری در فرایند انتخابات دخالت و کاری انجام نمی دهد و ما نیز به عنوان مجریان قانون مسیری فراهم می کنیم که بستر لازم برای حضور پرشور مردم در پای صندوق ها رای فراهم شود تا کسانی که برنامه ای برای کشور و توسعه استان دارند بتوانند خودشان را مطرح کنند و مردم نیز به عنوان صاحبان کشور انتخاب خود را مطرح کنند.

فرماندار بیرجند، شروع ثبت نام مجلس خبرگان رهبری را از پنجشنبه 26 آذر ماه تا پایان دوم دی ماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی را از روز شنبه 28 آذر ماه تا 4 دی ماه اعلام کرد.

ناصری خاطر نشان کرد: بحث اخذ رأی الکترونیکی در 9 استان انجام خواهد شد که به دلیل نبود امکانات لازم، صندوق‌های رأی الکترونیکی را نخواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار