مدیر دفتر بنیاد نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور گفت: دبیرخانه وقف علم و فناوری در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 14 December 2015
احمد برادران در نخستین همایش علمی وقف علم و فناوری اظهار داشت: موضوع وقف یکی از مترقی‌ترین و بهترین ابزارهای اقتصادی است که توانست نقش مهمی را در جامعه ایفا کند.

برادران با بیان اینکه موضوع وقف از گذشته‌های دور تاکنون مورد توجه بوده است تصریح کرد: امروز نیاز به فرهنگ‌سازی داریم تا بتوانیم موقوفات را به سمت‌های دیگری سوق دهیم.

وی با اشاره به نیازهای کشور ادامه داد: امروز باید طوری برنامه‌ریزی شود تا وقف‌های جدیدی در حوزه‌های سلامت، آموزش، علم و فناوری و غیره ایجاد شود تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم مدیر دفتر بنیاد نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور گفت: طرح وقف علمی یک موضوع جدید و تازه‌ای در ادبیات وقف نیست و در نقشه جامع علمی کشور به این موضوع اشاره شده است.

جعفر زارع با اشاره به فعالیت بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور تصریح کرد: همه این شرکت‌ها نیازمند به حمایت های مالی هستند تا بتوانند پروژه‌های دانش بنیان خود را به مرحله اجرا برسانند.

وی با بیان اینکه با توجه به موضوع وقف علم و فناوری از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی مقاومتی است تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه روی همکاری و مشارکت مردم برای رفع مشکلات کشور است.

مدیر دفتر بنیاد نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور با بیان اینکه در حوزه دانش و پژوهش ما نیاز به مشارکت جدی مردم و واقفان داریم عنوان کرد: متاسفانه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای بخش پژوهش کشور نیست.

زارع توجه به گفتمان و فرهنگ‌سازی در حوزه وقف علمی را از مهم‌ترین راهکارهای برای فراگیری این موضوع در جامعه دانست و گفت: بر اساس همین نگاه دبیرخانه وقف علم و فناوری در استان خراسان رضوی تشکیل شده و در همین راستا تفاهم نامه‌هایی را برخی مراکز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه توجه به وقف علم و فناوری از ابزارهای مهم اقتصاد مقاومتی در توسعه کشور است عنوان کرد: ما برای توسعه دانش و تبدیل آن به محصول و انبوه‌سازی آن نیاز مند حمایت‌های مالی هستیم که وقف در این حوزه تاثیر زیادی را دارد.

در ادامه این مراسم نیز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به وقف یک هزار 970 موقوفه در سبزوار گفت: 70 درصد این موقوفات ویژه عزدارای ائمه (ع) است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که به سمت وقف‌های جدید با توجه به نیاز روز جامعه برویم.

حجت الاسلام نیساری با بیان اینکه وقف جایگاه خوبی در رفع مشکلات کشور دارد گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع وقف‌های جدید صورت گرفته که نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری داریم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار