کد خبر: ۱۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 13 December 2015

اعضای شورای شهر کرج در جلسه علنی امروز، خواستار ارائه عملکرد مالی معاونت فرهنگی شهرداری کرج شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه یکصد و نود و ششم شورای شهر کرج صبح امروز، یکشنبه با حضور اعضا برگزار شد. لایحه شهرداری در خصوص مشارکت با بنیاد بین المللی الغدیر برای پرداخت جوایز به شرکت کنندگان و حافظان خطبه غدیر به مبلغ ۳۰ میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری و عدم تصویب مخالفت اعضای شورای شهر با انتقاد شدید برخی از اعضای شورای شهر همراه شد.

بهنام محمودی یکی از اعضای شورای شهر کرج، گفت: شهرداری برای پرداخت هدایای برنامه ای که به مناسبت عید سعید غدیر خم سال جاری برگزار شده بود درخواست بودجه کرده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری نباید پس از پایان برگزاری برنامه ها لایحه تخصیص بودجه به شورا ارسال کند و شورا با اجبار با آن لایحه موافقت کند.

این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: ما نمایندگان مردم در شورا هستیم و باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشیم به همین منظور شهرداری نباید پس از اجرای برنامه ها لایحه به شورا ارسال کند و شورا را مجبور به موافقت با آن لایحه کند.

به گفته محمودی عدم نظارت بر ارسال چنین لایحه های که ماه ها از زمان آن گذشته نشانه خواب بودن شهرداری یا شورای شهر است.

این عضو شورای شهر کرج خواستار بررسی عملکرد مالی معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج شد و آگاهی از ریز هزینه کردهای این معاونت را حق شورای شهر دانست.

وی بیان کرد: باید وضعیت هزینه ها در حوزه های خانواده و سلامت، ورزش و همچنین آموزش شهروندی توسط معاونت فرهنگی شهرداری کرج مشخص شود.

فاطمه اسکندری یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این خصوص گفت: سال گذشته معاونت فرهنگی شهرداری کرج آیین نامه ای را به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه کرد و برنامه های این معاونت مطرح شد این در حالی است که بسیاری از برنامه های ارائه شده اجرا نشد.

در ادامه این جلسه؛ سعید فیروزگاه یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج نسبت به عملکرد برنامه «سکو» که در صدا و سیمای استان البرز پخش می شود، انتقاد کرد و گفت: این برنامه جزو برنامه های فرهنگی ورزشی صدا و سیمای استان است و بسیاری از اطلاعاتی که از شورای شهر ارائه می کند با واقعیت همخوانی ندارد.

انتقاد عضو شورای شهر از صدا و سیمای استان

فیروزگاه مدعی شد این برنامه طی دو سال گذشته صحبت هایی را از شورا نقل کرده که صحت ندارد و از گفته های شورای شهر و مصوبات آن نیست.

وی اختصاص بودجه ۱۸ میلیارد تومانی برای اجرای برنامه های ورزشی را یکی از مصوبات شورای شهر کرج دانست که هرگز در این برنامه به آن پرداخته نشده است.

در این جلسه لایحه انصراف میر طاهر صدیق یکی از اعضای شورای شهر کرج از کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت که با پیشنهاد محمود دادگو رئیس شورای شهر برای بررسی بیشتر به هفته بعد موکول شد.

تداخل ساعات دانشگاه و جلسات شورای شهر باعث شد که این عضو شورا درخواست انصراف از کمیسیون حقوقی داشته باشد. دادگو برای بررسی بیشتر ساعات و یا تغییر زمان برگزاری کمیسیون ها این مصوبه را به هفته آتی ارجاع داد.

یکی دیگر از موضوعات مطروح شده در این جلسه وضعیت فیزیکی یکی از پست های برق واقع در پیاده رو، بلوار جمهوری اسلامی بود. که طبق قانون شهرداری موظف به جا به جای این پست برق از پیاده رو است چرا که وجود این پست مانعی برای عبور و مرور شهروندان و کسب و کار کسبه می شود کمیسیون حقوقی شورا با بررسی همه جانبه این مصوبه موافقت خود را اعلام کرد.

در پایان روند بررسی لوایح شورا، به اصلاحیه فرمانداری در خصوص مصوبه پروژه انتخاب مشاور و اجرای مطالعات و عملیات نقشه برداری امور ترافیکی در سطح شهر، اشاره شد که به گفته امیرحسام عباسی دبیر شورای شهر کرج، برای اینکه تاریخ ارجاع گذشته است از دستور کار جلسه خارج شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار