یکی از شهروندان شکایت کرده در برخی از خطوط BRT متصدی ایستگاه به بهانه خراب بودن دستگاه بلیت، به زور از مردم پول می گیرد.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 13 December 2015
دیرزمانی از مجهز کردن تمام خطوط اتوبوسهای واحد تهران به دستگاه کارتخوان می گذرد ولی با این حال، باز هم برخی از مسافران می گویند مجبورند در برخی ساعات، کرایه را به صورت نقدی بپردازند، چون این دستگاه خراب است. 

یکی از مخاطبان در این باره نوشته: بنده یک سرباز هستم و هرروز قبل از ساعت شش صبح با بی آر تی می‌رم پادگان. ایستگاه ما گیت بلیط نداره و مسئولان دستگاه بلیط‌خوان سیار تهیه کردن. ولی متاسفانه بعضی از کسانی که در اون ساعت صبح متصدی ایستگاه هستن دستگاه بلیط‌خوان ندارن در جواب حرف ما که می‌گیم فقط کارت، می‌گن که شیفت ما پولیـه و گاهاً با زور و توهین از مسافرها پول نقد می‌خوان. اگر این موضوع پولی بودن شیفت واقعیه که از شرکت واحد درخواست داریم که حداقل به قوانین خودش فقط کارت بلیط احترام بذاره و برای همه‌ی شیفت‌های این ایستگاه‌های بدون گیت دستگاه سیار تهیه کنه. اگر هم این افراد دارن غیر قانونی از ما پول نقد می‌گیرن از شرکت واحد می‌خوایم جلوشون رو بگیره تا این طور سو استفاده نشه.

در این باره مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ اعلام کرده است طبق مصوبه شورای شهر، شهروندان در صورت مشاهده خرابي کارت‌خوان اتوبوس‌هاي بخش عمومي مي‌توانند کرايه نپردازند.

به گفته چمران، در صورتي که کارت‌خوان اتوبوس‌هاي ملکي شرکت واحد (بخش عمومي) خراب باشد، رانندگان آن موظفند كه به صورت رايگان به شهروندان خدمت‌رساني کنند و شرکت واحد نيز بايد بر رعايت اين موضوع نظارت کند.

او با بيان اينکه پيمانکار مشخصي وظيفه نظارت بر کارت‌خوان اتوبوس‌هاي ناوگان پايتخت را دارد، گفت: اين پيمانکار موظف است بلافاصله پس از خرابي دستگاه‌هاي کارت خوان، آنرا اصلاح کند و در غير اين صورت بايد جريمه نقدي بپردازد. شهروندان نیز مي‌توانند در صورت خرابي کارت‌خوان‌ها، بدون پرداخت کرايه و به صورت رايگان از اتوبوس استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار