فرماندار کاشمر:
فرماندار کاشمر گفت: برگزاری 17 دوره مستمر و موفق سوگواره در کاشمر گواه ظرفیت و توانمندی هنرمندان این شهرستان است که جا دارد از دست‌اندرکاران برگزاری و همراهی و حمایت خیرین در سوگواره هفدهم تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۴۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 09 December 2015
مهدی فروزان در اختتامیه هفدهمین سوگواره استانی تعزیه در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر اظهار داشت: نمایش صحنه جانسوز کربلا، آن چنان حزن انگیز و دردآور است که در ژرفای دل و احساس هر بیننده‌ای شور و غوغایی عارفانه به پا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در مراسم تعزیه و گریستن بر مظلومیت سرور و سالار شهیدان توشه‌ای معنوی برای آخرت است، خاطر نشان کرد: برگزاری 17 دوره مستمر و موفق سوگواره در کاشمر گواه ظرفیت و توانمندی هنرمندان این شهرستان است که جا دارد از دست‌اندرکاران برگزاری و همراهی و حمایت خیرین در سوگواره هفدهم تقدیر کرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه هر چه امروز به آن رسیده‌ایم به برکت ساحت مقدس اهل بیت و ائمه اطهار و اشک ریختن برای سرور و سالار شهیدان نصیب مان شده است، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم ریشه داعش و داعشی را بخشکانیم تا صلح و آرامش به جهان باز گردد.

در ادامه رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر و دبیر این سوگواره گفت: هفدهمین سوگواره تعزیه را مرهون اهتمام هنرمندان متعهد و دست‌اندرکاران دلسوزی می‌دانیم که جان و دل خویش را در گرو تعالی و پیشرفت فرهنگ و هنر این شهرستان قرار دادند.

حسین نوری با اشاره به حضور گروه‌های منتخب نمایش‌های آئینی و مذهبی از شهرستان‌های مشهد، سبزوار، گناباد و کاشمر در هفدهمین سوگواره استانی تعزیه اظهار داشت: در مدت پنج شب اجرای سوگواره که علاوه بر اجرای تعزیه با حضور یک قاری برجسته، سخنران، شاعر و مداح همراه بود 2 هزار و 500 نفر با حضور در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر از تعزیه ها دیدن کردند.

در پایان این جشنواره از ابراهیم صمدانی طرقی، حبیب‌الله نجاتی جردوی، رحمت‌الله محمدی مقدم، غلامرضا تولایی، حسین پوریحیی ایوری، جلیل زاده اکبر، علی اکبر نادری تربقا و محمد درویش نایی به عنوان پیشکسوتان نمایش‌های آئینی و مذهبی کاشمر تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار