مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت ایجاد فضای امن برای اشتغال پایدار زنان بی سرپرست در استان از ایجاد غرفه های فروش و بازارچه در 22 بوستان بانوان در هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 05 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم، زهرایعقوب نژاد در نشست هم اندیشی تدوین برنامه‌های آموزشی ویژه دختران و زنان استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اداره کل امور بانوان استانداری هرمزگان، ایجاد فضای امن برای اشتغال زنان بی‌سرپرست خانوار در بوستان‌های بانوان است.
 
وی در ادامه، بوستان‌های بانوان را یکی از مکان‌هایی عنوان کرد که می‌تواند علاوه بر آموزش  و نشاط و شادابی و ورزش بانوان، اشتغال و درآمدزایی را نیز به همراه داشته باشد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، تدوین شیوه‌نامه حمایتی برای اشتغال زنان بی‌سرپرست در بوستان‌های بانوان را یکی از برنامه‌های مهم در راستای حمایت از اشتغال زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست دانست.
 
یعقوب نژاد تصریح کرد: بانوان بی‌سرپرست و آسیب دیده، دوره‌های آموزش‌های از قبیل؛ کار آفرینی و کاریابی و مهارت آموزی در صنایع دستی و رشته‌های هنری و صنایع دستی مانند قالی بافی، نقاشی، چرم دوزی، حصیربافی و صنایع دریایی، حقوق، مهارت‌های زندگی، آموزش‌های فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد در خانواده‌های و همچنین را در این مراکز آموزش می‌بینند.
 
وی ابراز‌داشت: تحقق این امرمی‌تواند تاثیر مهمی در آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار و امرار معاش زندگی آنان داشته باشد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، تفریح سالم و شادابی و نشاط، ورزش و مشاوره و آموزش‌های مهارت زندگی را یکی از نیازهای خانواده‌ها و بانوان استان هرمزگان دانست و بوستان‌های بانوان را مکان مناسبی برای ارائه برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ها معرفی کرد.
 
یعقوب نژاد در پایان خواستار همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان هرمزگان در حوزه زنان و خانواده و دستگاه‌های متولی ذیربط، در خصوص معرفی افراد واجد شرایط و همچنین هماهنگی برای امکانات مورد نیاز برای ایجاد و واگذاری غرفه‌های بازارچه ویژه بانوان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار