حماسه عظیم و تاریخ‌ساز راهپیمایی ٢۶‌میلیونی امسال اربعین حسینی، در حالی پنجشنبه گذشته در کربلای معلی رقم خورد که قرار است نمایش قدرت نرم تشیع در جریان این مانور عظیم مردمی در دهه آخر صفر و با حضور گسترده کاروان‌های زائران پیاده و دیگر دلدادگان و عاشقان ائمه اطهار(ع) در پایتخت معنوی ایران هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) تکرار شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 05 December 2015
آیت‌ا... علم‌الهدی امام جمعه مشهد هم پیش‌تر، از راهپیمایی زائران پیاده تا مشهد مقدس به شوق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه آخر صفر به عنوان یک مانور قدرت نرم یاد کرده و آن را تداوم حرکت عظیم راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی دانسته بود.

با این حال امسال هم همانند سال‌های گذشته خیل عظیم زائران پیاده بارگاه رضوی در حال پیمودن مسیر چندین کیلومتری برای حضور در پایتخت معنوی ایران و تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) برای عرض تسلیت به این امام همام هستند.


شکل‌گیری دومین اجتماع عظیم بشری در مشهد

در همین رابطه، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با طرح پیشنهاد شکل‌گیری دومین اجتماع عظیم بشری در کلان‌شهر مشهد هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) به شهرآرا گفت: برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها عاشق و دلداده به اهل بیت(ع) و شوری که مردم سال‌هاست از خود در این ایام نشان می‌دهند، علاقه وافر مردم به ائمه اطهار(ع) را به اثبات می‌رساند.

سید جلال فیاضی افزود: وجود بارگاه منور و ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در کشورمان افتخاری برای ملت ایران است که باید از این ظرفیت معنوی به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

وی با اشاره به سفر ٣ تا ۴‌میلیون زائر از سراسر ایران به کلان‌شهر مشهد در دهه پایانی صفر به منظور پای‌بوسی آستان مقدس رضوی خاطرنشان کرد: ٢۵٠‌هزار نفر از مجموع زائران ورودی به مشهد در این ایام را زائران پیاده امام رضا(ع) از نقاط مختلف کشور حتی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند.

تشرف پیاده مردم مشهد به حرم مطهر رضوی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پس از برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع جهان در روز اربعین حسینی در کربلای معلی، مردم ایران به ویژه شهروندان مشهدی می‌توانند دومین اجتماع بزرگ بشری را در سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس شکل دهند.

وی افزود: همچنین مردم مشهد می‌توانند در سالروز شهادت امام رضا(ع) به منظور عرض تسلیت و ابراز عشق و ارادت خود به محضر آن امام همام، پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

فیاضی با تاکید بر اینکه این تشرف پیاده مردم مشهد به حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) یک حرکت بسیار الهام‌بخش خواهد بود، ابراز داشت: بدون شک مردم همیشه در صحنه مشهد مقدس در سالروز شهادت امام رضا(ع) با شعار «پیاده به حرم برویم»، ضمن رقم‌زدن حماسه‌ای بزرگ تحت عنوان «شور حسینی، عشق رضوی» با حدود ٢۵٠‌هزار زائر پیاده‌ای که از اقصی نقاط ایران اسلامی در این روز به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، همراهی خواهند کرد.

حرکت سیل خروشان عاشقان به سمت حرم رضوی

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: ان‌شاء‌ا... در روز شهادت امام رضا(ع) شاهد سیل خروشان عاشقان آن حضرت در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی باشیم که با پای پیاده به بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) مشرف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکل‌های مذهبی، مساجد، هیئات مذهبی، شبکه‌های اجتماعی، نخبگان و رسانه ملی در این راستا همکاری کنند تا زیارت پیاده حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سالروز شهادت آن حضرت شکل گیرد.

فیاضی بر این نکته تاکید کرد که تشکل‌های مردمی بیش از همه می‌توانند در شکل‌گیری و سامان‌دهی این حرکت عظیم نقش‌آفرینی کنند.

فیاضی یادآور شد: در جلسه فوق‌العاده کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و سازمان‌های زیر مجموعه مدیریت شهری انجام خواهد گرفت تا همه دستگاه‌ها در راستای ایجاد تسهیلات در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: امیدواریم شهرآرا به عنوان روزنامه متعلق به مردم مشهد، در این زمینه همچون گذشته پیشگام شده و بتواند زمینه شکل‌گیری این حرکت عظیم در سالروز شهادت امام رضا(ع) را فراهم کند.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار