رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خبرداد :
در آستانه اربعین حسینی در کربلای معلی روز گذشته باقر الزبیدی، وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که تعداد زائران امام حسین(ع) از 26 میلیون نفر گذشته است و پیش بینی می شود که این تعداد طی فردا(امروز) افزایش یابد و به 27 میلیون نفر برسد.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 03 December 2015
این درحالی است که پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون نفر از ایران در این گرهمایی عظیم شرکت کرده باشند. در همین راستا شهرداری کلانشهرهایی مثل تهران و مشهد با انتقال نیرو و تجهیزات و راه اندازی مواکبی در مسیر زائران پیاده حرم حسینی به ارائه خدمات به آنان پرداخته اند.
در همین رابطه رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در گفتگو با ما گفت: مرحله دوم خدمات‌رسانی نیروهای اعزامی از سوی مدیریت شهری مشهد به زائران اربعین حسینی در عتبات‌عالیات، از عصر روز گذشته آغاز شد.
سید وحید موسویان با بیان اینکه شهرداری مشهد به صورت جدی وارد عرصه ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین حسینی در عراق شده است، اظهار کرد: پیروی مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شد شهرداری مشهد برای اربعین حسینی‌94 در کشور عراق حاضر شود و در حد وسع خود برنامه‌هایی را ترتیب دهد.
وی برپایی بزرگ‌ترین مواکب در شهرهای نجف، کاظمین، عمود 285 و کربلا را از‌جمله اقدامات شهرداری مشهد در اربعین حسینی برشمرد و افزود: علاوه بر منابع و امکانات پیش‌بینی شده از سوی شهرداری مشهد برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، 200‌میلیون تومان هم از نذورات خیران جهت تهیه و توزیع وعده‌های غذایی گرم به زائران امام حسین‌(ع) هزینه شد.

خدمات شهرداری مشهد تا 48 ساعت پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به استقبال بسیار خوب زائران پیاده اربعین از محصولات فرهنگی توزیعی توسط شهرداری مشهد گفت: هم‌زمان با پایان راهپیمایی اربعین حسینی و بازگشت زائران به کاظمین و نجف اشرف برای زیارت حرم‌های مطهر اهل بیت(ع)، موکب‌ها و نیروهای مدیریت شهری مستقر در این شهرها آماده پذیرایی از زائران هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت نیروهای خدمات شهری شهرداری مشهد تا 48 پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نیروهای حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد در روزهای پس از اربعین حسینی کار سختی را برای انتقال زائران از شهرهای کربلا و نجف تا مرزهای کشورمان بر عهده دارند.
موسویان خاطرنشان کرد: یک روز به میزان تعهد مدیریت شهری مشهد در حوزه حمل و نقل افزوده شده است تا در روند انتقال زائران از نجف و کربلا به مرزها در مسیر بازگشت خللی به وجود نیاید.
وی با بیان این که تاکنون بیش از 200‌هزار نفر از طریق اتوبوس‌های شرکت اتوبوس‌رانی مشهد از مرز تا نجف اشرف جابه‌جا شده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در مسیر بازگشت زائران به مرزهای کشورمان، سازمان اتوبوس‌رانی مشهد به حدود 100هزار زائر سرویس‌دهی کند.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد تصریح کرد: موکب‌های برپا شده در مسیر نجف تا کربلا، تا 48‌ساعت پس از هم فعال بوده و به زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت خدمات‌رسانی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه حضور امسال ازدحام زائران اربعین حسینی در کربلا در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، ابراز داشت: در حال حاضر ظرفیت اسکان موکب‌های مدیریت شهری مشهد تکمیل شده است اما برخی زائران همچنان دغدغه اسکان دارند.
وی گفت: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در ابتدای ورود به کشور عراق در دو شیفت کاری صورت می‌گرفت اما به علت حجم گسترده ورود زائران به عراق سرویس‌دهی به صورت 24‌ساعته شد.
موسویان تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری نیز در ابتدای امر دارای برنامه زمان‌بندی و عملیاتی بودیم ولی به علت حجم گسترده عملیات، گستردگی شهر نجف و حجم عظیم زائران خیابان‌های جدیدتری برای رفت‌و‌روب و تنظیف شهری به نقشه افزوده شد، به طوری که هم‌اکنون 30‌درصد مساحت تحت پوشش نیروهای خدمات شهری افزایش پیدا کرده است.

مجبور به افزایش 25‌درصدی مساحت موکب نجف شده‌ایم
وی خاطرنشان کرد: حجم مهمی از دفع و انتقال زباله‌های شهر نجف به خارج از شهر توسط ماشین‌آلات اعزامی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: در زمینه اسکان زائران نیز تا یکشنبه شب بیش از 200‌هزار نفر مورد اسکان و اقامت در 5‌موکب شهرداری مشهد قرار گرفته‌اند و به دلیل ازدحام جمعیت زائران مجبور به افزایش 25‌درصدی مساحت موکب نجف شده‌ایم که با استقبال بی‌نظیر زائران روبه‌رو شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مراسمات مذهبی نظیر سخنرانی و مداحی افراد بنام کشور نظیر حجت‌الاسلام ماندگاری، حاج احمد واعظی، حاج حسین یکتا و... آغاز شده که خوشبختانه مورد توجه زائران قرار گرفته است.

امکانات خدمات‌رسانی به زائران اربعین ، در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع)
موسویان ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های فرهنگی که در مواکب در حال برگزاری است می‌توان به استقرار میز پاسخ‌گویی به مسائل شرعی توسط مبلغان با تجربه، برگزاری نماز جماعت در سه نوبت، ارائه محتوای دیجیتال فرهنگی با عنوان ابر وای فای، ارائه محصولات فرهنگی و نشریات ارزشی به همراه سربند نیز اشاره کرد.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد به اندازه وسع خود ورود پیدا کرده است و به بهترین نحو در حال خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) است، گفت: خوشبختانه تاکنون در روند خدمات‌رسانی نیروهای مدیریت شهری مشهد به زائران اربعین حسینی هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیامده است.
وی گفت: مسئولان شهرهای نجف و کربلا با شهرداری مشهد همکاری بسیار خوبی داشتند که قابل تقدیر است.موسویان یادآور شد: بخش مهمی از امکانات و ظرفیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، در دهه پایانی صفر در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع) قرار خواهند گرفت.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد در پایان با اشاره به حضور گسترده زائران هم‌زمان با اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: قطعا این حرکت عظیم، زمینه‌ساز بروز اتفاقات گسترده‌تر در عرصه‌های جهانی خواهد بود.
منبع: شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار