نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حدود 20 درصد تولیدات صنایع غذایی خراسان رضوی در انبارهای آنها باقی می‌ماند.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 02 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محسن خنداندل در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این مسئله که یک چالش بزرگ و دردناک برای صنعت خراسان رضوی است در واقع نشان از کاهش میزان قدرت خرید مردم دارد.

وی تصریح کرد: به جز صنایع غذایی در برخی از واحدهای تولیدی دیگر نیز این موضوع وجود دار د که در واقع سبب ناقص شدن چرخه تولید در کشور می‌شود.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در صنایع غذایی بیشترین میزان انباشت کالا در صنایع تولید لبنیات بوده که بسیار مشکل ساز شده زیرا این محصولات فسادپذیر هستند و در صورت طولانی شدن زمان باقی ماندن در انبارها آنها را از حیز انتفاع خارج می‌کند.

خنداندل خاطرنشان کرد: آمارها نشان از کاهش نان مصرفی دارد که با توجه به این موضوع که نان در واقع قوت غالب مردم در کشور ماست باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقا زیرساخت‌های صادراتی، تصریح کرد: بسیاری از تولیدات در خراسان رضوی برای مصرف داخلی برنامه‌ریزی نشده‌اند و از دست دادن بازارهای خارجی در این حوزه سبب انباشت بیشتر کالاها در انبارها شده است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توجه به موضوع حمل و نقل ریلی یکی از مسائلی است که می‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار