بسته خبری تابناک آذربایجان غربی
بسته خبری تابناک آذربایجان غربی، شامل خبر های مختلفی از استان آذربایجان غربی است که تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 30 November 2015

28 هزار هکتار از اراضی زراعی تکاب به کشت گندم پائیزه اختصاص یافت

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :مدیر جهاد کشاورزی تکاب گفت: در سال زراعی جاری 28 هزار هکتار از اراضی زراعی تکاب زیر کشت گندم پائیزه رفت .

محسن طاهری اظهارکرد: در سال زراعی 94-95 میزان 28 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان تکاب به کشت گندم دیم اختصاص یافته که از این میزان سطح زیر کشت 10 درصد سطح زیر کشت گندم دیم استان است.

وی تصریح کرد: امسال 600 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان محلی توزیع شده است.

طاهری اضافه کرد: برای حمایت از کشاورزان منطقه، حدود 433 تن بذر مادری و گواهی شده در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب افزود: از مجموع سطح زیرکشت گندم پاییزه در تکاب، بیش از 19 هزار هکتار، تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

طاهری بیان کرد: کارشناسان سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با سرکشی منظم به مزارع، ضمن تنظیم دستگاه‌های کارنده بر نحوه کشت نظارت داشته و توصیه‌های فنی را به زارعان ارائه کردند.

حیات وحش در مناطق کوهستانی بوکان سرشماری شدند

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش شهرستان بوکان از سرشماری حیات وحش در مناطق کوهستانی این شهرستان خبر داد.

امید یوسفی گفت: با همکاری اداره حفاظت محیط زیست بوکان و کارشناسان حیات وحش اداره نظارت بر حیات وحش استان سرشماری یک روزه شهرستان بوکان انجام گرفت.

یوسفی افزود: در این برنامه سرشماری که از حضور تعداد بالایی از افراد علاقمند به طبیعت و حیات وحش نیز استفاده شده بود، عمدتاً پستانداران شاخص این شهرستان مورد سرشماری قرار گرفت.

با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر این منطقه و با دارا بودن دو رودخانه مهم زرینه رود و سیمینه رود، مناطق کوهستانی و مرتفع و در جوار آن مناطق تپه ماهور و دشتی و چندین رودخانه فصلی و دو سد و یک تالاب (قره گل) که به تناسب هر کدام از مناطق (اکوسیستم خاص وزیست‌بوم‌ها) با دارا بودن گونه‌های خاص و در معرض انقراض که درفهرست سرخ اتحادیه جهانی IUCN قرار دارد مثل پرنده کمیاب میش مرغ، قوچ ارمنی، سمندر کردستانی و همچنین انواع پرندگان شکاری، آبزی، کنار آبزی و خشک‌زی در جنوب استان آذربایجان غربی دارای ویژگی‌های خاص با تنوع بالایی است.

افتتاح پل زیر گذر میدان دکتر شهیری مهاباد

صبح روز دوشنبه مورخه 9 آذرماه 94، پل زیرگذر میدان دکتر شهیری با حضور معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، جامعه روحانیت، مسئولان دستگاههای اجرایی سطح شهر، شوراهای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای جنوب استان، بازاریان و حضور پرشور و حداکثری مردم، افتتاح شد.

سید رئوف سیدی، رییس شورای اسلامی شهر مهاباد در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از استقبال مردم و مسئولین از حضور در مراسم افتتاح این پروژه فاخر شهرداری گفت: محل احداث این پروژه گفت: محل احداث این پروژه که نقاط پرتردد و پرترافیک سطح شهر محسوب می شد، ما را بر آن داشت که با تأمل و دور اندیشی، فکری برای این محدوده نماییم. بنابراین پس از رایزنی مجموعه و تصویب برای اجرا، در حالیکه به لحاظ مالی تحت فشار بودیم به یاری خدا این پروژه سنگین را پس از هماهنگی با ادارات خدمات رسان آغاز کردیم و در کمترین زمان ممکن اجرا و به مرحله بهره برداری رساندیم.

سیدی در ادامه افزود: این پروژه همانند یک جعبه تقسیم روند ترافیکی و تردد را با توجه به موقعیت آن در ورودی شهر و مجتمع تجاری اصغری به نحو مطلوبی کنترل نموده و علاوه بر چشم اندازی زیبا، از نظر عمرانی نیز بسیار حائز اهمیت است. رییس شورای اسلامی شهر مهاباد ضمن تقدیر و تشکر از شهردار خوب و مردمی و مجموعه پرسنل شهرداری در اجرای این پروژه، هماهنگی و همیاری شهروندان و ادارات را ستود و اظهار کرد در سایه همت و تلاش ما و همراهی ای ن عزیزان بود که توانستیم ان را به سرانجام برسانیم.

هدیه شهرداری مهاباد به شهروندان

مهندس صلاح کردستانی، شهردار مهاباد در این مراسم طی ارائه گزارشی از نحوه اجرای پروژه مذکور گفت: امروز پروژه دکتر شهیری برای بهبود ترافیک و رفاه حال مردم برنامه‌ریزی و به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود : خدا را شاکریم که با کمک خدا، حمایت بی دریغ مردم و مدیریت بی پول و تلاش صادقانه مجموعه شهرداری توانستیم، ظرف مدت 6 ماه پروژه عظیم زیرگذر دکتر شهیری را که از الزامات شهری بود، به شهروندان فهیم مهابادی هدیه دهیم.

شهردار مهاباد با تأکید به صبر و حوصله و حمایت ساکنان و کسبه اطراف زیرگذر دکتر شهیری و همکاری مسئولین دستگاههای اجرایی سطح شهر در به ثمر رساندن شش ماهه طرح مذکور در خصوص مشخصات فنی این پروژه افزود: طول کلی پل 5 /274 متر شامل 119 متر رمپ و 5/ 75 متر زیرگذر، ارتفاع مفید: 5 متر، رمپ ها دارای دیوار با سنگ لاشه و ملات ماسه سیمان با نمای مالون است..

وی در پایان سخنان خود گفت: وعده ما خدمات خوب و سازنده عمرانی در دوره چهارم شورا بود که خوشبختانه علیرغم رکود درآمدی شهرداری پروژه های ارزشمندی را در سطح شهر اجرا نمودیم.

وی در پایان سخنان خود از تعامل و همکاری مسئولین بخصوص فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همراهی اقشار مختلف مردم با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد تقدیر و تشکر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار