رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی:
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: عمل به راهبردهای قرآنی سبب کاهش جرایم در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 30 November 2015
حجت الاسلام علی مظفری در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به موفقیت‌های دادگستری استان در زمینه فعالیت‌های مذهبی و قرآنی اظهار داشت: با حضور قضات و کارکنان فرهیخته و خانواده‌ها، شاهد فعالیت‌های گسترده در این زمینه هستیم.

وی افزود: این اقدامات از آشنایی با قرآن تا عمل به مفاهیم انسان ساز و زندگی آفرین آن باید ادامه پیدا کرده و در نقطه کنونی متوقف نمی‌شود چه آن که کسب عناوین متعدد برتر فعالان قرآن دادگستری استان در مسابقات اخیر منطقه‌ای قرآن قوه قضائیه باید به عنوان سرآغاز این راه تلقی شود.

مظفری فهم و عمل به مفاهیم قرآنی را از جمله آرزوهایی دانست که باید آحاد جامعه و به ویژه مسئولان در زمینه تحقق آن تلاش کنند افزود: باید چشم‌انداز ما روزی باشد که تمام جامعه ما قرآنی و منبعث از تعالیم الهی آن باشد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه عظیم این کتاب آسمانی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده هر چند ممکن است زیاد باشد اما نسبت به آن جایگاه عظیم و رفیع، متأسفانه در وضعیت مطلوبی به ویژه در عرصه عمل به مفاهیم قرآنی نیستم و فهم و عمل به قرآن باید به عنوان یک نیاز ضروری جامعه، مورد توجه همگان به ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

مظفری عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فعالان قرآنی را بسیار راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: رهنمودهای دقیق و کارشناسانه معظم له می‌تواند بهترین نقشه راه برای فعالان در این عرصه باشد.

وی با اشاره به برخی از آثار انس با قرآن افزود: انس با قرآن در سطوح مختلف اثرات عملی فراوانی برای افراد و جامعه دارد و فعالیت‌های قرآنی با توجه به سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه سالم سازی جامعه اسلامی، بُعد انسان ساز و نیز تأثیرات آن در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه دادگستری استان قرار دارد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار