دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از بهره برداری رسمی و قانونی کمپ شفق خبر داد و گفت: بهره برداری از این کمپ به تازگی به تصویب کمیته ملی ماده 16 رسیده است.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 29 November 2015
علیرضا جزینی با اشاره به دلایل افزایش مصرف موادمخدر در میان زنان اظهار داشت: علت اصلی این مساله به وجود باورهای غلط درخصوص مصرف موادمخدر مربوط است. به طور مثال، برخی معتقدند قرص هایی که در آرایشگاه های زنانه تحت عنوان قرص های لاغری ارائه می شود در لاغری اثربخش است اما نمی دانند واقعیت چیز دیگری است. در حالی که ما همواره تاکید می کنیم که آرایشگاه های زنانه داروخانه نیست.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد این قرص ها دارای متانفتامین و آمفتامین است و اعتیاد روانی به همراه دارد و متاسفانه مصرف این داروها یکی از دلایل افزایش اعتیاد در زنان است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما همواره در این خصوص اخطار داده ایم و حتی با آرایشگاه زنانه ای که اقدام به توزیع قرص ها می کنند توسط نیروی انتظامی و وزارت بهداشت برخورد کرده ایم، تصریح کرد: علاوه بر این، باور غلط دیگری هم مربوط به مصرف قرص های ترامادول و ریتالین وجود دارد که متاسفانه در میان جوانان اعم از زن و مرد دیده می شود و به تشنج فرد و حتی مرگ منجر می شود.

جزینی با تاکید بر اینکه آسیب اجتماعی زن و مرد نمی شناسد و نمی توان از زنانه شدن آسیب ها صحبت کرد، گفت: من به تفکیک زن و مرد در حوزه آسیب های اجتماعی اعتقادی نداریم. البته اینکه زنان در این بحث مهم تر از مردان هستند نظر درستی است.

وی با بیان اینکه در رابطه با کنترل آسیب های اجتماعی در زنان باید اقدامات لازم به طور ویژه انجام شود، عنوان کرد: در حال حاضر، 10 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان به مصوبه کمیته ملی ماده 16 برای بهره برداری از مرکز شفق اشاره کرد و گفت: راه اندازی قانونی و رسمی این مرکز به عنوان مرکز ماده 16 طی هفته های گذشته به تصویب رسید. 

در همین رابطه پیش تر فرزاد هوشیار پارسیان- مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران- از بهسازی مرکز شفق به عنوان یکی از اقدام عملیاتی شهرداری پایتخت یاد کرده و خاطر نشان کرده بود: مرکز بازپروری شفق ظرفیت 1000 نفر را دارد که با هزینه بالغ بر سه میلیارد تومان بهسازی و آماده بهره برداری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار