فرماندار سبزوار از اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن سبزوار خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 29 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی احمد برادران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن سبزوار اظهار داشت: 15 میلیارد تومان از این اعتبار در سال گذشته و 5 میلیارد از این اعتبار در سال جاری تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سال 86 کلنگ زنی شده است تصریح کرد: متاسفانه از آن سال تاکنون هیچ اعتباری برای این پروژه اختصاص نیافته بود.

برادران افزود: متاسفانه به دلیل کمبود و نبود اعتبارات پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه همزمان با استقرار دولت تدبیر و امید موضوع تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت عنوان کرد: با توجه به این موضوع تکمیل پروژه راه آهن سبزوار نیز مورد توجه واقع شد و از سال 93 اعتبارات ویژه ای برای اجرای و تکمیل طرح اختصاص یافت.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه طول این پروژه 44‌کیلومتر و از محدوده شهرستان خوشاب آغاز می‌شود یادآور شد: از ابتدای سال 93 که کار پروژه شدت گرفته، طرح بیش از 55 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 24‌کیلومتر از این پروژه زیرسازی و آماده ریل گذاری است عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در این پروژه موضوع عبور خط آهن از میان اراضی کشاورزی روستای ایزی سبزوار است که سبب مشکلاتی شده است.

برادران با بیان اینکه بیش از 30‌کیلومتر از این پروژه در محدوده اراضی کشاورزی قرار گرفته است، ادامه داد: در همین راستا با اهالی نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم پس از قیمت گذاری زمین‌ها با پرداخت هزینه، روند واگذاری زمین‌ها صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سبزوار با بیان اینکه تا سال 89‌کل اعتبار اختصاص یافته به پروژه راه آهن سبزوار کمتر از 3 میلیارد تومان بوده افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده شاهد اجرای عملیات ریل گذاری در این خط باشیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه نزدیکی ایستگاه‌های راه‌آهن به شهرها، ایستگاه راه آهن سبزوار نیز در شهرستان ساخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار