مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه دائمی همایش‌های معرفی نام‌آوران و شخصیت‌های تاریخی توس تشکیل شود.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 27 November 2015
حسین زارع‌صفت در همایش اکسیر سعادت ویژه بررسی جایگاه امام محمد غزالی در محل موزه بزرگ خراسان، اظهار داشت: مفاخر و شخصیت‌های متعددی در خراسان حضور دارند و باید برای معرفی آنها جلسات متعددی برگزار شود؛ به شخصه پیشنهاد می‌دهم هر هفته جلسه‌ای برای معرفی یکی از مفاخر توس در این محل برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌‌رضوی بیان کرد: رسالت امروز ما در حوزه معرفی مفاخر فرهنگی توس و خراسان بسیار سنگین است زیرا با تعداد بسیار زیادی از این مفاخر روبرو هستیم، سرزمین توس از دیرباز نقشی بارز در تاریخ خراسان ایفا کرده است.

زارع صفت با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌های می‌تواند در معرفی مفاخر توس به نسل جدید موثر باشد عنوان کرد: امیدوارم اقدام صورت گرفته توسط موزه بزرگ خراسان زمینه‌ساز تبدیل این مکان به قطبی فرهنگی شود و بتوانیم همایش‌های بعدی را با محوریت شخصیت‌های تاریخی توس در این مکان ادامه دهیم.

وی گفت: صدا و سیما نیز باید در این جلسات همیار میراث فرهنگی باشد و به مانند جلسات انجمن کتاب زمینه ضبط و پخش چنین همایش‌هایی را در رسانه ملی فراهم کند تا دامنه معرفی مفاخر توس افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی عنوان کرد: باید برای معرفی مفاخر توس از هر قدم و ایده‌ای استفاده کنیم؛ تشکیل دبیرخانه دائمی مفاخر و نام آوران توس نیز می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار