کد خبر: ۱۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷ 13 March 2015

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اظهارات برخی مشاوران دولتمردان، تصریح​کرد: مایه تاسف است که برخی با بی​بصیرتی مواردی را بیان می​کنند و ما به مسئولان تذکر می​دهیم از این حاشیه​سازی​ها جلوگیری کنند تا بهانه به دست دشمنان نظام ندهند و ارتباط سالم و قوی ملت عراق با ایران را ضعیف نکنند.

محسن حیدری در خطبه​های نماز جمعه اين هفته در مصلی امام خمینی(ره) اهواز با توصیه همه به تقوا اظهارکرد: تقوای الهی به معنای مراقبت از خویشتن است.

وی ادامه​داد: مبادا انسان با لغزش خود را در چاله خطرناکی به نام گناه و معصیت افکند که معلوم نیست بتواند خود را از آن چاله بیرون بکشد یا خیر. در این میان تنها راه رسیدن به قرب الهی تقوا است و به همین دلیل انسان باید همواره خود را مورد تذکر قرار دهد.

آیت الله حیدری با اشاره به رساله الحقوق امام سجاد(ع) گفت: این کتاب به عنوان یک یادگار مهم فرهنگی و علمی، در بردارنده حقوقی است که انسان باید رعایت کند و برای همه شیعیان به ودیعه نهاده شده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: هفدهمین حق در این رساله مربوط به حقوق الرعیه است که امام سجاد(ع) رعیت را به چند دسته از جمله عموم مردم در مقابل سلطان، الرعیه بالعلم، الرعیه بالنکاح(همسر) و الرعیه بملک تقسیم می​کند.امام سجاد(ع) در این رابطه می​فرمایند: اساسی​ترین و اولین حق رعیت بر گردن سلطان است و وجه تسلط سلطان بر آن​ها قدرت و قوت است.

وی با بیان این​که سرپرستی انبیا(ص) و ائمه(ع) ولایت تشریعی از سوی خدا بر مردم است، تصریح​کرد: در گفتار امام سجاد(ع) آمده است که رعیت با خویشتن​داری و صبر می‌توانند خود را از شر سلطان سالم نگه​داشته و بر سلطان است که از این قدرت سوءاستفاده نکند و با شکر الهی همه حقوق رعیت قابل انجام است چراکه شکر الهی تنها به لفظ نیست و دارای مرتبی است؛ مرحله اول شکر قلبی است که انسان خود را وامدار خداوند بداند و در مرتبه بالاتر عمل به فرامین منعم است.

حيدري بيان​كرد: وظایف یک حکومت شامل خدمت​گزاری به مردم، اطعام ایتام، برپاداشتن نماز و ایجاد عدل و ... است و براین اساس خدمت​گزاری به مردم، شکر خداوند است.

وی در خطبه نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و آغاز سال نو بر ضرورت نگه​داشت حرمت این ایام تاکید کرد و گفت: استفاده از راه​های غیرشرعی سزاوار نیست، به ویژه در ایام فاطمیه که لهو لعب از حالت فسق به خروج از دایره ولایت الهی برسد که مایه شقاوت ابدی انسان است.در این ایام باید وظیفه ولایی خود را نسبت به امام عصر(عج) با راه​اندازی دسته​جات عزاداری ادا کنیم.

امام جمعه موقت اهواز به مناسبت​های هفته پیش رو اشاره​کرد و گفت: 23 اسفند سال​روز درگذشت آیت​الله کاشانی است که در جنک جهانی اول در عراق علیه انگلیس قیام کرد و در ملی شدن صنعت نفت ایران نیز نقش داشت. همچنین 24 اسفند سال​روز انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 63 است كه از سوی منافقین انجام گرفت اما هیچ ترسی بر خطیب جمعه وارد نشد و مردم نیز از جای خود تکان نخوردند. از دیگر سو 25 اسفند برابر است با سال​روز بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام لعین. 26 اسفند نیز سال​روز درگذشت آیت​الله نایینی مبارز و محقق و سال​روز درگذشت حجت​الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی یادگار امام راحل است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری و انتخاب هیئت رئیسه تصریح​کرد: مقرر شده تا در پایان سال 94 انتخابات جدید مجلس خبرگان رهبری برگزار شود. با وجود همه بمباران تبلیغاتی در دنیای مجازی و جریانات سیاسی داخلی و خارجی که نشان دهنده تاثیرگذاری این مجلس و جایگاه بلند آن است که البته این امر به عملکرد موفق مقام معظم رهبری پس از امام خمینی(ره) در ادامه بیداری اسلامی در دنیا و محور مقاومت در برابر صهیونیسم و استکبار باز می​گردد.

حیدری ادامه​داد: در این مدت تلاش شد جریانی به وجود بیاورند که در مجلس خبرگان رهبری زاویه با مقام معظم رهبری داشته باشد و مشکل برای نظام و انقلاب اسلامی ایجاد شود اما مجلس خبرگان رهبری صخره نفوذناپذیری است که تحت تاثیر این غوغاسالاری​ها قرار نمی​گیرد و آن​که را شایسته است برگزید.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دیدار مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار اسلام حداقلی و تغییر رفتار در داخل را مطرح کرده و این توطئه​ها را افشا کردند. همچنین تیم مذاکره​کننده را تایید کرده اما ابراز نگرانی خود از خدعه​های آمریکا را ابراز کردند. مقام معظم رهبری در اشاره به سپردن امور به مردم و کاهش وابستگی به نفت، آن را راه حل برون​رفت از مشکلات عنوان کردند.

وی گفت: در پایان دیدار با ایشان، بنده گزارشی از کنگره بین​المللی جهاد عشایر عرب به ایشان عرضه کردم که مقام معظم رهبری ابراز خوشحالی کردند.

حیدری عنوان​کرد: پیروزی​های ملت عراق به برکت هماهنگی نیروهای بسیج و عراق است که اکنون اکثر شهر تکریت آزاد شده و هزاران داعشی به درک واصل شده​اند. البته نیروهای بسیجی عراق این روحیه را از شهدای ما وام گرفته​اند و این امر باعث بیمه شدن ملت عراق مقابل تجاوز اجنبی​ها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار