مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید ماهی زینتی در خراسان رضوی 2 برابر شود.
کد خبر: ۱۳۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 22 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا مهدیزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: سال گذشته خراسان رضوی رتبه یازدهم کشور در حوزه تولید ماهی زینتی را کسب کرده که در این آمار میزان تولیدات افرادی که بدون مجوز اقدام به فعالیت در این حوزه دارند محاسبه نشده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برای آن دسته از افرادی که بدون مجوز اقدام به تولید ماهیان زینتی داشته‌اند مجوز صادر شده و با این روند میزان تولید این دسته از آبزیان در خراسان رضوی افزایش می‌یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با میزان تولید ماهی زینتی در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: میزان تولید این دسته از آبزیان در سال گذشته در خراسان رضوی 3 میلیون 520 هزار قطعه بوده است.

مهدیزاده با اشاره به رتبه خراسان رضوی در تولید ماهی در کشور، بیان کرد: رتبه استان همواره حدود 14 یا 15 در سطح کشور بوده است.

وی افزود: در میان شهرستان‌های استان نیز سبزوار بیشترین میزان تولید ماهی را به خود اختصاص داده و مشهد از این حیث در جایگاه پنجم قرار دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان کمی از تولیدات ماهی در خراسان رضوی مربوط به ماهیان گرم آبی از قبیل کپور، هامور و دیگر مواردی از این دست می‌شود، تصریح کرد: بیشترین میزان تولید در این استان به ماهی قزل آلا اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار