به گزارش خبرنگار خبرگزاري تابناك آذربايجان غربي ازخوي، به مناسبت هفته کتاب جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خوی با حضور فرماندار و سایر اعضای این انجمن در محل فرمانداری برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 21 November 2015

دکتر سیوانی فرماندار شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در جوامع امروزی فرهنگ کتاب و کتابخوانی با میزان توسعه یافتگی و تمدن جوامع ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه میزان رفاه، تلقی و برداشت مردم از سطح زندگی از عوامل موثر در فرهنگ کتاب و کتابخوانی می باشد تصریح کرد: مناسب سازی فضای کتابخانه، ایجاد موقعیت برای عرضه متنوع و متناسب با سلیقه مخاطب، یرنامه ریزی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه را از عوامل موثر دیگر در افزایش سرانه کتاب خوانی عموم مردم دانست.

وي در ادامه با اشاره به کمبود زیرساخت های فرهنگی،اجتماعی و فضای سرانه کتابخانه برای عموم مردم در خوی، به تأثیر مستقیم این زیرساخت ها و فضاها در کاهش آسیب های اجتماعی و رشد فرهنگ جامعه تأکید کرد.

فرماندار خوي همچنین با اعلام خبر راه اندازی کافه کتاب در آینده نزدیک برای علاقمندان حوزه کتاب خواستار نیاز سنجی مردم خوی و ارائه طرح ها و ایده های عملیاتی در خصوص توسعه فرهنگ اجتماعی متناسب با امکانات و شرایط شهرستان گردید.

فراهم نمودن امکانات برای ایجاد کتابخانه عمومی در بخش های صفائیه و قطور از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود .شایان ذکر است مجموع فضای کتابخانه های عمومی شهرستان خوی 4240 متر مربع می باشد .

لازم به ذكر است كه اجرای مسابقات کتابخوانی، نشست کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، سخنرانی در مورد تبلیغ فرهنگ کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، فعالیت های فرهنگی در تمامی کتابخانه های عمومی، تقدیر از خیرین اهداء کتاب، قصه گویی و برگزاری نمایشگاه کتاب از برنامه های شهرستان خوی در هفته کتاب و کتابخوانی می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار