اواخر سال جاری صورت می گیرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از بهره‌برداری از دو تصفیه‌خانه جدید فاضلاب در حاشیه رودخانه کشف‌رود در اواخر امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 18 November 2015
حسین اسماعیلیان در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان در سالن اجتماعات تالار شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه سه تصفیه‌خانه آب در مشهد فعال است و با شیوه ‌طبیعی آب را تصفیه می‌کند، دو تصفیه‌خانه جدید نیز که در حال ساخت هستند برای تصفیه بیشتر آب در نظر گرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه دو تصفیه‌خانه جدید در زمین‌های اطراف رودخانه کشف رود در حال ساخت هستند، تصریح کرد: این دو تصفیه‌خانه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی افزود: راه‌اندازی دو تصفیه خانه جدید با عنوان التیمور و اولنگ می‌توانند بیش از 160 هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب را افزایش دهند و خوشبختانه تاکنون این دو تصفیه خانه پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه بیشتر تجهیزات این دو تصفیه‌خانه فاضلاب از خارج از کشور تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل ما در بخش تصفیه آب کمبود اعتبارات است اما با توجه به دست خط رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه دولت به تصفیه آب روستاهای حاشیه شهر، این مشکل نیز رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد بیان کرد: این دو تصفیه‌خانه به محض بهره‌برداری می‌تواند مشکل کیفیت پساب رودخانه کشف رود را رفع کند.

گفتنی است در این جلسه، مسئولان شرکت آب منطقه‌ای مشهد نیز اعلام آمادگی خود را برای فسخ قرارداد جایگزینی پساب با حق آب را ویژه کشاورزان منطقه سد ارداک و طرقه بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار