مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان در بخش فرودگاهی دست کم یک هزار و 200 میلیارد ریال طی سال های 94 و 95 سرمایه گذاری می کند.مومنی تاکید کرد توسعه فرودگاه به تنهایی قابل قبول نیست و جاده های ارتباطی آن باید متناسب با فرودگاه توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۱۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 16 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، «حمیدرضا مومنی» در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه بین المللی قشم اضافه کرد: در عرصه بین الملل این تصور وجود داشت که با تحمیل جنگ و تحریم به ایران، امنیت کشورمان تضعیف می شود. گرچه این تصور در عمل به واقعیت تبدیل نشد اما برخی قدرت های بزرگ دنیا تا آنجا که توانستند مانع توسعه کشورمان در برخی عرصه ها مانند صنعت هوانوردی شدند.

به گفته او، این قدرت ها با قطع همکاری با ایران، از ارائه فناوری های لازم در بخش صنعت هوانوردی خودداری کردند و مشکل های کنونی ما در ناوگان هوایی ناشی از این مساله است و باید برای حل این مشکل تدبیر مناسب اندیشیده شود.

مومنی تاکید کرد توسعه فرودگاه به تنهایی قابل قبول نیست و جاده های ارتباطی آن باید متناسب با فرودگاه توسعه پیدا کند.

وی از اعلام مناقصه طرح توسعه اتوبان قشم- فرودگاه در هفته آینده خبر داد و گفت: بسته طرح توسعه اتوبان درگهان- فرودگاه نیز تعریف شده و قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم همچنین از تکمیل پایانه جدید فرودگاه بین المللی قشم ظرف هفت تا هشت ماه آینده خبر داد.

مومنی گفت: در هشت ماه اخیر شاید از بعد سخت افزاری کار خاصی در قشم انجام نشده باشد اما از بعد نرم افزاری بسترهای لازم برای یک خیز جدی در جهت توسعه متوازن فراهم شده است.

وی تاکید کرد سازمان منطقه آزاد قشم بی صبرانه منتظر نهایی شدن اجرای توافقنامه برجام است تا حرکت عظیم خود را آغاز کند و افزود: هم اینک برای هر یک از بخش های منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شده است و به طور دقیق می دانیم چه باید انجام دهیم.

به گفته او، طبق بند 11 ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، برای مناطق آزاد مانند منطقه آزاد قشم تکلیف های مشخصی تعیین شده است که مهم ترین آنها توسعه صادرات و سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید صادرات محور و تربیت نیروی انسانی متخصص است.

مومنی از شفاف نبودن تعریف منطقه آزاد به عنوان یکی از مانع های توسعه منطقه های آزاد نام برد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم را با سازمان عمران قشم اشتباه می گیرند، در صورتی که سازمان عمران وظیفه هایی مانند تامین آب، برق و جاده برای نیل به اهداف حاکمیتی دارد اما سازمان منطقه آزاد با داشتن امکانات خاص، ماموریت ویژه ای برای توسعه سرمایه گذاری به عهده دارد.
 
ایران در عرصه تامین امنیت در جهان پیشگام است

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: ایران در عرصه تامین امنیت یک کشور پیشگام در جهان است و حادثه های اخیر در فرانسه نشان داد قدرت های مدعی دنیا در این عرصه بسیار آسیب پذیرند.

مومنی افزود گروه تروریستی داعش به تازگی در اروپا فعال شده اما با وجود نزدیک بودن به مرزهای ایران هرگز نتوانسته است آسیبی به کشورمان برساند و این موضوع نشانه ای روشن از توان امنیتی بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران است.

در این آیین «مجتبی شمس نژاد» مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه بین المللی قشم، فرودگاه را یک بنگاه اقتصادی اعلام و بر حفظ حقوق همه طرف های ذی نفع در این بنگاه تاکید کرد.

وی تاثیر فرودگاه در توسعه اقتصادی منطقه و جذب منابع و سرمایه نیروی انسانی را اصل مهمی برای رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت دانست.

در این آیین از خدمات «ابراهیم زارعی» مدیرعامل پیشین شرکت فرودگاه بین المللی قشم قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار