کد خبر: ۱۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 16 November 2015

مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی استان البرز گفت: توانمندسازی زنان پناهنده این استان با رویکرد مشاغل خانگی در دستور کارقرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، قاسم جهانبخش در بازدید نمایندگان سازمان صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) و وزارت کشور از مرکز گروه فرهنگی و اجتماعی کیانا کرج، افزود: با این هدف به دنبال انعقاد تفاهم نامه مشترک در سال جاری با حضور نمایندگان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، استانداری تهران ، البرز ، دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران اسلامی و سازمان بنیاد بین المللی امداد و جهان هستیم.

وی ادامه داد:ایران بیش از سه دهه پذیرای دومین جمعیت پناهنده در جهان می باشد و بر اساس تایید سازمانهای بین المللی در امور پناهندگان نگاه ویژه ای به توانمندی سازی زنان اتباع خارجی حاضر در کشور داشته تا قادر باشند به راحتی از موانع و آسیب هایی که در مسیر زندگی آنها ممکن است ایجاد شود، عبور کنند.

جهانبخش گفت: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه هدف و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی می باشد بنابراین باید برنامه ریزی هایی با هدف توانمند سازی زنان به ویژه زنان آسیب پذیر صورت گیرد.

در این نشست مقرر شد تا آموزشهای لازم در دو دوره ، کارگاه و کارآموزی از تاریخ 21آبان ماه لغایت چهار دی ماه جاری در رشته های آموزشی کامپیوتر ، کارآفرینی و مهارت کسب و کار و خیاطی در استان البرز برگزار شود.

همچنین دراین بازدید به منظور نظارت بر روند اجرایی فعالیت های تحت تفاهم نامه سه جانبه با موضوعیت مسئولیت پذیری اجتماعی بخش غیررسمی، خصوصی و فعالیت های آموزشی و فرهنگی گروه کیانا انجام شد و نماینده یونیسف از روند خدمات رسانی این موسسه خیریه که به افراد تحت پوشش خصوصا مهاجرین خارجی اقشار آسیب پذیر، چگونگی حمایت وخدمات رسانی تشکر وقدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار