معاون اقتصادی شهردار مشهد:
معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: در طی دو سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد پرداخت‌ شده است.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 10 November 2015
محمدرضا مزجی در نشست خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست‌های حوزه اقتصادی یکی از اقدامات عبور از تصدی‌گری و ایجاد فضای کسب‌وکار و همچنین چابک‌سازی بوده است.

وی افزود: در دوران رکود کسب منابع بسیار دشوار است و بر این اساس امروز در شهرداری مشهد سهم الشرکه پروژه‌ها به سرمایه‌گذار فروخته می‌شود و خوشبختانه در پروژه‌های عمرانی مشکلی در بحث بودجه پیش نیامده است.

مزجی در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، اقدامات جدی و مذاکرات با سرمایه‌گذاران کلان خارجی انجام‌ شده و امیدواریم بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را در شهر مشهد به دست آنها انجام دهیم.

معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: یک شرکت چینی پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری را به ما ارائه کرده، همچنین در سفر فعالان اقتصادی فرانسوی به مشهد مقرر شد تا یک پروژه شهرداری مشهد در شهر پاریس و همچنین یک پروژه توسط آنها در شهر مشهد احداث شود.

مزجی عنوان کرد: در بودجه سال 92 شهرداری مشهد، درصد تحقق 39 درصد بود که در سال 93 به 90 درصد رسید و در شش ماهه نخست امسال تحقق بودجه شهرداری مشهد به 35 درصد از بودجه کل رسیده است.

وی با بیان اینکه کل افزایش بودجه شهرداری مشهد برای امسال 49 درصد بوده، اضافه کرد: امسال با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد بودجه معاونت اقتصادی با 89 درصد رشد به 6 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که میانگین افزایش رشد بودجه در کلانشهرهای ایران 13 درصد بوده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد در مورد شرکت مادر تخصصی زائر نیز گفت: طرح تشکیل شرکت مادر تخصصی زائر نیز در شورای شهر مشهد در حال بررسی است و امیدوارم با تحقق سهام پروژه زائر شاهد ترقی بیشتر شهر مشهد باشیم.

مزجی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مخالفت شورای شهر با بلندمرتبه‌سازی نیز اظهار کرد: شورای شهر مشهد مخالف با بلندمرتبه‌سازی نیست اما نسبت به مکان احداث ساختمان حساس است که این حساسیت صحیح و طبیعی است، البته ما از همین شورای چهارم مصوبه احداث پروژه 52 طبقه مهر و ماه را داریم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مشهدی می‌توانند به‌ صورت رایگان فعالیت‌های اقتصادی خود را در نمایشگاه بین‌المللی مشهد به نمایش بگذارند و برای این مهم فقط باید با روابط عمومی معاونت اقتصادی هماهنگی داشته باشند.

مزجی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز گفت: در شهریورماه 92 حدود 137 هزار مترمربع پیشرفت فیزیکی در پروژه‌ها وجود داشت که این رقم در شهریور ماه سال 94 به 419 هزار متر مربع رسیده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد میزان بدهی‌های شهرداری مشهد نیز بیان کرد: شهرداری مشهد بسیار بیشتر از بدهی‌هایی که دارد، دارایی دارد اما در دو سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد پرداخت‌ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار