استاندار خراسان رضوی خبر داد:
استاندار خراسان رضوی گفت: روند صدور خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی تسهیل می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 08 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان اظهار داشت: نگاه و تاکید دولت تدبیر و امید در دوران پسا تحریم رونق اقتصادی و افزایش مبادلات اقتصادی است.

وی افزود: رایزنان بازرگانی باید با اطلاع رسانی از نیازها، سلایق و قوانین کشورهای هدف در راستای معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، به بازرگانان خارجی، نقش خود را به خوبی ایفا و با گشایش درها به سوی بازرگانان و تجار به ویژه ایرانیان مقیم خارج زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری را در کشور فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه‌های محصولات کشاورزی، باغی و زراعی، دامی، معدنی، صنعتی، گردشگری، گفت: باید از این قابلیت‌ها در راستای توسعه اقتصاد، استفاده کنیم.

رشیدیان، همجواری با کشورهای افغانستان و ترکمنستان، وجود منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مرز تایباد متصل به افغانستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سرمایه گذاری انجام شده، زیرساخت‌های فراهم شده و متصل به مرز ترکمنستان با دسترسی ریل راه آهن به کشورهای C.I.Sو گمرکات فعال استان خراسان رضوی، مرکز صادراتی زیر یک سقف، را از دیگر مزیت‌های منحصر به فرد خراسان رضوی برشمرد و تاکید کرد: زمینه برای توسعه صادرات غیر نفتی فراهم شده و شاهد این مدعا تسهیل روند صادرات در استان است.

وی به ظرفیت‌های مطلوب استان در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی و پروژه‌های اجرایی شده کشورهای هدف اشاره و تاکید کرد: بازارهای به دست آمده را با تسهیل در امر صادرات تبادل هیئت‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌های فرامرزی، باید حفظ کرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: دولت بستر را برای فعال‌تر شدن بخش خصوصی، فراهم کرده تا در راستای خدمت به منافع ملی اثر گذار باشد.

رشیدیان از وجود مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) و تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و داخلی، به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این مهم سبب رونق اقتصادی استان شده و ظرفیت‌های جدیدی را در تجارت ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار