بر اساس پیش بینیهای صورت گرفته و با تایید نهایی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در تهران یک بیمارستان فوق تخصصی مدرن ٤٠٠ تخت خوابی ساخته می شود.
کد خبر: ۱۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱ 10 March 2015
محسن امیریان در گفتگو با شانا، با اشاره به ارائه پیشنهاد ساخت یک بیمارستان فوق مدرن ٤٠٠ تخت خوابی در تهران به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، گفت: ساخت این بیمارستان در هیئت مدیره توافق شده است و امیدواریم بزودی به تصویب برسد.

امیریان با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از بیمارستانهای صنعت نفت و اهمیت نوسازی و احداث بیمارستانهای تازه، گفت: این بیمارستان جزو پیشرفته ترین بیمارستانهای کشور می شود و نیاز صنعت نفت به بیمارستانی مطابق با استانداردهای روز دنیا با ایجاد یک بیمارستان مدرن تامین می شود.

عضو هیئت مدیره بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد که خدمات این بیمارستان صد در صد رایگان است، اظهار کرد: هم بیمارستان اهواز و تهران ٢ بیمارستان مرجع صنعت نفت هستند، اما بیمارستان اهواز اوضاع بسیار بهتری نسبت به بیمارستان تهران دارد؛ بیمارستان تهران از لحاظ فیزیکی  وضع مناسبی ندارد و باید متناسب با یک بیمارستان مرجع ارتقا یابد و تصمیم برای احداث بیمارستان تازه همسو با همین بررسی ها بوده است.

وی یادآور شد که با تصویب طرح بیمارستان ٤٠٠ مدرن نفت در تهران از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، این بیمارستان از محل یک درصد اعتبار عمرانی احداث شده است و اجرای آن حدود سه سال به طول می انجامد.

سازمان بهداشت و درمان به صندوق بازنشستگی واگذار نشده است

امیریان در ادامه این گفتگو  بعضی گفته ها و شایعه ها در باره واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به صندوق بازنشستگی را رد کرد و گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وظیفه مهم سلامت کارکنان قابل واگذاری به هیچ ارگان و فردی نیست؛ این وظیفه جزو مهمترین وظایف و اولویتهای داخل فنس عملیاتی به شمار می رود.

امیریان در عین حال تصریح کرد که تصمیمهایی همسو با اهداف وزارت نفت برای رقابتی کردن کار در این عرصه اتخاذ شده است و در ادامه توضیح داد: می خواهیم فضای رقابت بیمارستانهای این سازمان با دیگر بیمارستانهای کشور بیشتر شود و به این ترتیب خدمات درمانی به  کارکنان به استانداردهای بیشتری برسد؛ در گذشته خدمات درمانی نفت زبانزد بود اما هم اکنون دیگر جزو شماره یکهای این حوزه نیستیم در صورتی که چنین صنعتی باید بهداشت و درمان کارکنانش را در اولویت اصلی قرار دهد و چابک سازی و رقابت، راهبردهای تازه ماست.

مدیر امور عام المنفعه صنعت نفت، در توضیح رقابتی کردن خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت، گفت: در این روش اختیار انتخاب را به مشتری و کارکنان نفت می دهیم تا خودشان بیمارستان و پزشک را انتخاب کنند، هرچند که در بررسیهای ما مشخص شده کارکنان صنعت نفت در بیشتر موارد باز هم بیمارستانهای نفت را انتخاب می کنند. به این ترتیب چنانچه بیمار مراکز درمانی صنعت نفت و دیگر مراکز دولتی را انتخاب کند مشمول امتیاز پرداخت نشدن فرانشیز می شود.

عضو هیئت مدیره بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد که در سیستم جدید امکان رقابت با بیمارستانهای درجه یک ایران فراهم می شود، گفت: تاکنون تنها بازنشسته ها اختیار انتخاب پزشک و بیمارستان غیر از صنعت نفت را داشتند و طبق بررسیهای ما باز هم ٧٠ درصد آنها به بیمارستانهای صنعت نفت مراجعه می کردند و ما مطمئن هستیم این مراجعات با ایجاد این فضای رقابتی بیشتر هم می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: صندوق بازنشستگی تاکنون پیگیری بخش قرارداد بازنشسته ها با دیگر بیمارستانها را انجام می دهد و از این پس امور مربوط به همه کارکنان را پیگیری کند. این موضوع به معنای این نیست که سازمان بهداشت و درمان به صندوق بازنشستگی سپرده شده است و قرار نیست بیمارستانهای صنعت نفت زیرنظر صندوق بازنشستگی کار کند و در عین حال مثل سایر مراکز درمانی و با اولویت از مراکز درمانی صنعت نفت خرید خدمت خواهد داشت.

وی تاکید کرد که طب صنعتی، استخدامی و پالایش قابل واگذاری به سازمان دیگر نیستند و افزود: در جریان این تغییرات نه تنها ارائه خدمات بهتر می شود و رضایتمندی افزایش می یابد و در عین حال رقابت بیمارستانها با بیمارستانهای دولتی و خصوصی نیز بیشتر می شود.

وی با تاکید بر این که هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و اختیارات آن هیچ تغییری نداشته است، گفت: همه چیز طبق روال گذشته پیش می رود. ضمن این که با تلاشهای وزیر نفت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از فهرست خصوصی سازی خارج شد و این اقدام اتفاق بسیار مهم و خوبی بوده است.

امیریان با اشاره به خارج شده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از لیست شرکتهایی که قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی بعنوان کارفرمای کلیه همکاران نفت (اعم از شاغلان و بازنشسته) از کلیه مراکز درمانی  بهداشتی صنعت نفت خرید خدمت می کند و به همه آنها خدمات ارائه می کند.

عضو هیئت مدیره بهداشت و درمان صنعت نفت ابلاغ راهبرد تازه از سوی وزیر نفت برای امکان انتخاب پزشک و مرکز درمانی در کل کشور، ایجاد امکان رقابت سازمان بهداشت و درمان با دیگر مراکز درمانی و ارتقاء مراکز درمانی بهداشتی و در نهایت نجات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از خصوص سازی را از جمله مهمترین تصمیمهای وزیر نفت برشمرد و گفت: امیدوارم در سال ١٣٩٥ با عملکرد بسیار خوب صندوق بازنشستگی صنعت نفت در درمان غیر مستقیم (آزاد) و ارتقاء بهداشت و درمان صنعت نفت شاهد رضایت مندی بیشتر میان کارکنان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار