جوان ٣٠ساله‌ای که با همدستی همسر ۴٠ساله‌اش مرتکب سرقت‌های خیابانی می‌شدند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 03 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، جوان ٣٠ساله‌ای به نام رضا چندی قبل با وجود مخالفت خانواده‌اش با زنی ۴٠ساله ازدواج کرد. این زوج که به موادمخدر اعتیاد دارند از چندی قبل به فکر راهی بودند که بتوانند هزینه‌های موادمخدر خود را فراهم کنند. مرد جوان نقشه سرقت‌های خیابانی را طراحی کرد.

او با همدستی همسرش درحالی‌که کلاه مشکی بر سر داشتند در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و با انتخاب شهروندانی که بی‌توجه به اطراف‌شان سرگرم گفتگو با تلفن همراه خود بودند به این افراد نزدیک و زن در یک چشم به هم زدن گوشی تلفن را می‌قاپید و با سرعت از محل متواری می‌شدند. با گزارش این سرقت‌ها به پلیس ١١٠ تحقیقات پلیسی آغاز شد.

شناسایی و دستگیری زن و شوهر سارق

رئیس پلیس مشهد در این باره به شهرآرا گفت: با گزارش چند مورد گوشی‌قاپی توسط زن و مردی موتورسوار تحقیقات پلیسی آغاز شد.

سرهنگ حجت نیکمرام افزود: پلیس در پیگیری این سرقت‌ها طرح تشدید مبارزه با سرقت‌های شبانه را در حوزه استحفاظی خود به اجرا گذاشت.

وی گفت: ماموران کلانتری ١۴‌در این عملیات ضربتی با پیگیری آخرین سرقت وارد عمل شدند و با اجرای طرح مهار زن و شوهر سارق را در حال فرار شناسایی و دستگیر کردند.

نیکمرام با اشاره به اینکه تحقیقات از متهم برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آن‌ها ادامه دارد گفت: گوشی قاپی یکی از سرقت‌هایی است که سهل‌انگاری شهروندان در بی‌توجهی به نکات مراقبتی و نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه در خیابان‌ها و معابر به وقوع می‌پیوندد.

مراقب اطلاعات شخصی خود باشید

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های مالباختگان نیز ذخیره‌سازی اطلاعات خصوصی و عکس و تصاویر خانوادگی در حافظه گوشی‌های تلفن همراه است که امکان سوءاستفاده برای سارقان فراهم می‌کند. بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند تا از وقوع چنین سرقت‌ها و همچنین سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی افراد پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار